جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسازمان غذا و داروی آمریکا به پلتفرم CLAiR که خطر CVD را...

سازمان غذا و داروی آمریکا به پلتفرم CLAiR که خطر CVD را از طریق معاینات چشمی ارزیابی می‌کند، وضعیت “دستگاه پیشرفته” اعطا کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا به پلتفرم CLAiR که خطر CVD را از طریق معاینات چشمی ارزیابی می‌کند، وضعیت “دستگاه پیشرفته” اعطا کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به پلتفرم هوش مصنوعیِ پیش‌بینی خطر قلبی-عروقی CLAiR ساخت شرکت توکو (Toku) وضعیت “دستگاه پیشرفته” را اعطا کرده است که در صورت تأیید، این پلتفرم نخستین نوع خود در بازار آمریکا خواهد بود. CLAiR این امکان را برای بیماران فراهم می‌کند تا ارزیابی خطر بیماری‌های قلبی-عروقی (CVD) را از طریق معاینات معمول چشم دریافت کنند.

احسان واقفی، دانشیار دانشگاه اوکلند، نیوزیلند، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران توکو در بیانیه‌ای اعلام کرد:

مأموریت توکو این است که شناسایی بیماری را برای همه، همه جا و همیشه در دسترس قرار دهد. “وضعیت دستگاه پیشرفته” که FDA به پلتفرم فناوری CLAiR اعطا کرده است، تأییدی است بر پتانسیل فوق العاده‌ای که فناوری هوش مصنوعی CLAiR ما می‌تواند برای ده‌ها میلیون بیمار که ممکن است ناآگاهانه در معرض خطر یک بیماری ویرانگر قلبی-عروقی قرار گیرند، ارائه دهد.

این دستگاه در دوربین‌های شبکیه ادغام می‌شود تا امکان انجام این ارزیابی‌ها در کلینیک‌های مراقبت از چشم، مراقبت‌های اولیه و داروخانه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر