جمعه 30 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسازمان غذا و داروی آمریکا واکسن RSV فایزر را تأیید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن RSV فایزر را تأیید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن RSV فایزر را تأیید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکسن ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) شرکت فایزر را تأیید کرد. این دومین واکسن تأییدشده علیه این بیماری شایع تنفسی است که می‌تواند برای سالمندان مهلک باشد.

تأییدیه این واکسن کمتر از یک ماه پس از آن صورت گرفت که FDA یک واکسن مشابه ساخت شرکت GSK را هم تأیید کرده بود. واکسن فایزر هم برای افراد ۶۰ سال به بالا و هم گروه سنی واکسن GSK تأیید شده است.

در یک مطالعه فاز نهایی، واکسن فایزر که قرار است با نام تجاری Abrysvo  فروخته شود در بین افراد ۶۰ سال به بالا که به دو یا علائم بیشتری از RSV مبتلا بودند ۶۷ درصد اثربخشی داشت و ۸۵.۷ درصد در برابر بیماری شدید که با سه یا علائم بیشتری تعریف می‌شود، مؤثر بود.

فایزر و GSK می‌گویند:

انتظار بازاری چند میلیارد دلاری برای واکسن‌های RSV داریم.

RSV معمولاً علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند، اما هم‌چنین می‌تواند منجر به بیماری جدی و بستری‌شدن در بیمارستان شود. این بیماری سالانه منجر به مرگ ۱۴۰۰۰ بزرگسال ۶۵ سال به بالا در آمریکا می‌شود.

فایزر هم‌چنین به دنبال تأیید FDA برای واکسن RSV خود است تا با تزریق این واکسن به زنان باردار از ابتلا به این بیماری در نوزادان پیشگیری شود. این می‌تواند نخستین واکسن RSV در دسترس برای محافظت از نوزادانی شود که از جمله افرادی هستند که در معرض بیشترین خطر ابتلا به بیماری شدید قرار دارند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر