پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسخنرانی مهم روز افتتاحیه/ صنعت پر افتخارمان را حمایت کنیم

سخنرانی مهم روز افتتاحیه/ صنعت پر افتخارمان را حمایت کنیم

سخنرانی مهم روز افتتاحیه/

صنعت پر افتخارمان را حمایت کنیم

دکتر شهرام کلانتری خاندانی، رئیس انجمن داروسازان ایران که در مراسم افتتاحیه چهل‌وششمین همایش ملی روز داروسازی سخن می‌گفت، تصریح کرد:

ما تا این لحظه در مقابل پلتفرم‌ها ایستاده و توانسته‌ایم آن چیزی را که به صلاح و منفعت مردم است، انجام دهیم و نگذاریم که از روی میز برداشته بشود و کار غلط جایگزین‌ بشود.

ما هرگز با اقتصاد دیجیتال مشکلی نداریم، با توسعه خدمت دیجیتال مشکلی نداریم، آن چیزی که ما با آن مشکل داریم این است که اطلاعات، اسرار، و پرونده پزشکی مردم در اثر سهل‌انگاری دست کسانی بیافتد که نباید.

بنگرید که اکنون داروخانه‌های ما که بیش از ۸۰ درصد داروسازان کشور را به‌عنوان نیروی خدمت‌دهنده در خودشان پذیرش می‌کنند، با چه مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند و این مشکلات اقتصادی را چه کسانی ایجاد کرده‌اند…!

مشکلات اقتصادی ناشی از عدم برنامه‌ریزی یا سوء برنامه‌ریزی‌هایی هست که توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها، و سازمان‌های بیمه‌گر ایجاد شده!

شما همکاران داروساز خدمت را به نحو احسن به مردم ارائه می‌کنید.

سرمایه زندگی‌تان را تبدیل به دارو می‌کنید، داروی‌تان را تحویل مردم می‌دهید، اسنادش را برای سازمان بیمه تامین اجتماعی می‌فرستید و بعد سازمان تامین اجتماعی پولتان را برنمی‌گرداند!

این باید مستقیماً به آقای دکتر پزشکیان منتقل شود، شنیده شود و البته در حوزه تقنینی هم همکاران‌مان برای طرح دارویار فکری بکنند.

زنجیره تامین دارو با مشکل مواجه است. وقتی پول و نقدینگی جریان بازگشتش با تاخیر مواجه می‌شود، نباید انتظار داشت که برنامه‌ای منسجم برای تولید به‌وجود آید.

روزآمد کردن و بهینه‌سازی خطوط تولید ما باید به‌موقع انجام بشود و ما بتوانیم جایگاه‌مان را در بین کشورهای مطرح داروسازی منطقه غرب آسیا و آسیای میانه حفظ کنیم.

ما تا امروز پرافتخارترین صنعت داروسازی در منطقه غرب آسیا بوده‌ایم. اما با کهنه‌شدن خطوط تولید و عدم روزآمد شدن‌شان و با عدم سرمایه‌گذاری‌های جدید، قطعاً اتفاقاتی بد در حوزه تولید دارو خواهد افتاد.

خواهش می‌کنم همه با هم کمک کنیم که این صنعت پویا و این صنعت با افتخار بتواند مثل همیشه برای کشور افتخارآفرینی کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر