جمعه 30 شهریور 1403
25.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشرط تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا

شرط تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا

شرط تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درخصوص شرایط تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت:

بنابر اعلام کمیته کشوری واکسن آنفلوآنزا، اولویت اول تزریق واکسن، کادر درمان به‌ویژه افرادی است که با بیماران تنفسی سر و کار دارند؛ زیرا اگر این افراد مبتلا شوند ممکن است آلودگی ویروسی را منتقل کنند و اگر شرایط همه‌گیری ایجاد شود به این پرسنل نیاز داریم و نباید به خاطر بیمار شدن از خدمت‌رسانی بازبمانند.

دکتر بابک عشرتی افزود: اولویت دوم تزریق واکسن آنفلوآنزا، مادران باردار هستند؛ زیرا بارداری به صورت طبیعی سبب افت سیستم ایمنی می‌شود و اگر مادر باردار به بیماری مبتلا شود، ممکن است شکل شدیدی از بیماری را تجربه کند. گروه سوم در اولویت تزریق واکسن نیز کسانی هستند که مبتلا به بیماری‌های مزمن بدخیم مانند سرطان‌ها، دیابت، فشارخون و… باشند.

با توجه به تعداد واکسن آنفلوآنزایی که در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گیرد، معمولا بخشی از کادر درمان با اولویت شاغلین در بخش بالینی و ICUهای تنفسی تحت تزریق رایگان واکسن قرار می‌گیرند و سایر گروه‌های پرخطر احتمالا باید واکسن را از بخش خصوصی تهیه کنند؛ چون تعداد واکسنی که به ما در بخش بهداشت می‌دهند به اندازه تحت پوشش بردن تمام افراد گروه پرخطر نیست؛ از این رو فعلا برنامه‌ای برای توزیع واکسن رایگان آنفلوآنزا در شبکه بهداشتی برای سایر گروه‌های پرخطر نداریم.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر