سه‌شنبه 27 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشناسایی اتصالات شبکه مغز مرتبط با آنوسوگنوزیا

شناسایی اتصالات شبکه مغز مرتبط با آنوسوگنوزیا

شناسایی اتصالات شبکه مغز مرتبط با آنوسوگنوزیا

آنوسوگنوزیا یک بیماری است که در آن بیمار از نقص عصبی یا بیماری روانی خود آگاه نیست. آنوسوگنوزیای بصری که سندروم آنتون نیز نامیده می‌شود با کوری کورتکسی کامل و عدم آگاهی از کاهش بینایی مرتبط است.

محققان بیمارستان زنان و بریگام الگوهای اتصال ۲۶۷ محل ضایعه مرتبط با کاهش بینایی (با و بدون آگاهی) یا ضعف بینایی (با و بدون آگاهی) را تجزیه و تحلیل کردند و از تکنیک معتبری به نام نقشه‌برداری شبکه ضایعه استفاده کردند تا معین کنند آیا این نقص‌های ناشی از ضایعه به شبکه‌های مغزی خاص منطبق هستند یا خیر.

آن‌ها قادر به به شناسایی اتصالات شبکه متمایز مرتبط با انوسوگنوزیای بصری و آنوسوگنوزیای حرکتی و هم‌چنین یک شبکه مشترک برای آگاهی از این نقص‌ها شدند.

شبکه آنوسوگنوزیای بصری با اتصال به مناطق پردازش بصری و فراشناختی (یعنی آگاهی از فرآیند شناخت) تعریف شده در حالی‌که شبکه مشترک آگاهی بر روی هیپوکامپ و پیش‌گُوِه – ساختارهای مغزی که با حافظه مرتبط هستند – همگرا شده است.

محققان این پژوهش می‌گویند: علی‌رغم این‌که آنوسوگنوزیای بصری بیش از یکصد سال پیش توصیف شده، در مورد آن تحلیل زیادی صورت نگرفته است. نتایج ما نخستین موردی است که نقش هیپوکامپ را در تجزیه و تحلیل سیستماتیک انوسوگنوزیای بصری شناسایی می‌کند.

ساختارهای مرتبط با حافظه برای تشخیص یک نقص و مقایسۀ ورودی‌های بصری با اطلاعاتِ قبلیِ ذخیره‌شده در حافظه و در عین‌حال به‌روزرسانی آگاهی در خصوص توانایی‌های کنونی در مقایسه با توانایی‌های قبلی ضروری هستند.

نتایج این تحقیق در نشریه Annals of Neurology منتشر شده است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر