شنبه 31 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشناسایی کمتر از ۲۰ مبتلا به تب دانگی در یک سال اخیر

شناسایی کمتر از ۲۰ مبتلا به تب دانگی در یک سال اخیر

شناسایی کمتر از ۲۰ مبتلا به تب دانگی در یک سال اخیر

رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت گفت:

موارد ابتلا به تب دانگی که همگی ورودی به کشور هستند، تک‌گیر است؛ به شکلی که شاید بتوان گفت در یک سال اخیر کمتر از ۲۰ مورد مبتلا به تب دنگی وارد کشور شده‌ و تحت نظر بهبود یافته‌اند.

مشاهده بیمار به معنای ورود به فاز طغیان است که نیاز به نوعی دیگر از برخورد دارد. این نشان می‌دهد که سیستم بهداشتی ما تا حد زیادی مراقب است و این اقدامات پیشگیرانه سبب شده که کشور ما آلوده نشود. تب دانگی یک بیماری شناخته‌شده است و اگر توریستی به آسیای جنوب شرقی و… سفر کند ممکن است به این بیماری مبتلا شود ولی درمان می‌شود.

خطر شیوع تب دانگی می‌تواند عامل تهدیدی برای کشور باشد، اما نکته مهم این است که نظام مراقبت بیماری‌ واگیردار در کشور ما با قدرت عمل می‌کند و قبل از شناسایی بیماری، پشه عامل بیماری را پیدا کرده‌ایم؛ به عبارتی مبارزه ما با خود موجود انتقال‌دهنده بیماری است که به مراتب راحت‌تر از معالجه و درمان بیماران است.

دکتر احمد رئیسی درباره راه‌های کنترل جمعیت پشه و جلوگیری از مواجهه با ناقل بیماری افزود: اگر در حال زندگی‌کردن یا مسافرت در ناحیه‌ای هستید که بیماری دانگ در آن‌جا شایع است، بهترین راه برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری این است که از مواجهه پشه‌هایی که این بیماری را منتقل می‌کنند با توجه به دستورالعمل موجود مبارزه با پشه‌های ناقل این بیماری خودداری کنید

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر