جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعملکرد موفقیت‌آمیز داروی ACI۱۹۳ در مرحله آزمایش ایمنی اولیه

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی ACI۱۹۳ در مرحله آزمایش ایمنی اولیه

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی ACI۱۹۳ در مرحله آزمایش ایمنی اولیه

اَکی‌یومن فارماسوتیکالز (Acumen Pharmaceuticals) اعلام کرد که یک داروی آزمایشی بیماری آلزایمر ساخت این شرکت که فرم جدیدی از پروتئین سمی آمیلوئید بتا را در مغز هدف قرار می‌دهد، با پشت سر گذاشتن آزمایش ایمنی اولیه به یک کارآزمایی بزرگ‌تر پیش خواهد رفت.

داروی ACI۱۹۳ در نخستین کارآزمایی روی افراد به‌خوبی تحمل شد. نتایج این مطالعه تصادفی‌شده و کنترل‌شده با دارونما روی ۶۲ بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر اولیه در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر در آمستردام ارائه شد.

این دارو، اُلیگومرهای آمیلوئید بتا، یک نسخه سمی و محلول از پروتئین آمیلوئید که پلاک‌های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر را تشکیل می‌دهند، هدف قرار داده و به آن متصل می‌شود.

در کارآزمایی اَکی‌یومِن، ۱۰.۴ درصد از شرکت‌کنندگان (۵ نفر) دچار یک بیماری تورم مغزی به نام ARIA-E مرتبط با درمان‌های هدفمند آمیلوئید شدند. از میان این افراد تنها یک نفر از آن‌ها علائم داشت که پس از قطع دارو برطرف شد.

هدف این دارو شبیه به هدف داروی لِکمبی ساخت شرکت‌های ایسای و بایوژن است که اخیرا تأییدیه FDA را کسب کرده است و بر شکل محلول و سمی دیگری از پروتئین آمیلوئید بتا در مغز تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر