جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعملکرد موفقیت‌آمیز داروی Opdivo در ترکیب با شیمی‌درمانی برای بهبود بقای بیماران...

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی Opdivo در ترکیب با شیمی‌درمانی برای بهبود بقای بیماران مبتلا به نوعی سرطان مثانه

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی Opdivo در ترکیب با شیمی‌درمانی برای بهبود بقای بیماران مبتلا به نوعی سرطان مثانه

بریستول مایرز اسکوئیب اعلام کرد که ایمنی‌درمانی سرطان این شرکت با نام آپدایوُ (Opdivo) در ترکیب با شیمی‌درمانی بقای بیماران مبتلا به نوعی سرطان مثانه را در مرحله نهایی یک کارآزمایی بهبود بخشید. این دارو دو هدف اصلی یعنی افزایش بقای کلی بیماران و کمک به زنده‌ماندن بیماران بدون بدترشدن بیماری را، در ترکیب با شیمی‌درمانی و به دنبال آن آپدایوُ، در مطالعه‌ای که آن را در مقایسه با شیمی‌درمانی استاندارد آزمایش می‌کرد، برآورده کرد.

آپدایوُ در بیماران مبتلا به سرطان اوروتلیال یا سرطان مثانه که واجد شرایط شیمی‌درمانی مبتنی بر سیس‌پلاتین به‌عنوان استاندارد مراقبت هستند، مورد مطالعه قرار گرفت.

این دارو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ تأیید، و به یکی از پرفروش‌ترین داروهای بریستول مایرز تبدیل شد به طوری‌که تحلیلگران شرکت Refinitiv تخمین زدند که فروش سالانه این دارو به ۸.۳ میلیارد دلار می‌رسد. در سال ۲۰۱۷، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از آپدایوُ را برای درمان برخی از انواع سرطان مثانه تأیید کرد.

به گفته این شرکت: سرطان مثانه دهمین شکل شایع این بیماری در جهان است و سالانه بیش از ۵۷۳ هزار مورد جدید تشخیص داده می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر