پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافرم تزريقی دفروكسامين به سبد دارویی بیماران تالاسمی اضافه می‌شود

فرم تزريقی دفروكسامين به سبد دارویی بیماران تالاسمی اضافه می‌شود

فرم تزريقی دفروكسامين به سبد دارویی بیماران تالاسمی اضافه می‌شود

دکتر سید حیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این‌که معافیت دارو از تحریم‌ها بیشتر جنبه شعاری دارد، گفت:

شرکت‌های خارجی مطرح تولیدکننده داروهای بیماران تالاسمی درخواست‌های ایران را یا بی‌پاسخ می‌گذارند و دارویی ارسال نمی‌کنند يا پس از چندین ماه معطلی، مقدار محدودی دارو به ما تحویل می‌دهند.

متاسفانه نماینده‌های شرکت‌های تحریم‌کننده از جمله نوارتیس و بکستر اعلام می‌کنند ما تحریم نمی‌کنیم اما درخواست‌هایی را که از سوی ایران برای تأمین نیازهای دارویی دریافت می‌کنند یا بی‌پاسخ می‌گذارند و دارویی ارسال نمی‌کنند یا پس از چندین ماه معطلی، مقدار محدودی دارو به ما تحویل می‌دهند. در حقیقت این شرکت‌ها چون سهامداران زیادی دارند و ممکن است دچار مشکل شوند؛ رسما اعلام نمی‌کنند و می‌گویند ما تحریم نکردیم اما عملا به ما دارویی نمی‌دهند.

سازمان غذا و دارو در تلاش است تا از هر طریق ممکن نیازهای دارویی بیماران تالاسمی را تأمین کند؛ بخشی از این نیاز از طریق تولید دارو در شرکت‌های دارویی داخلی و بخش دیگر از طریق تعهداتی که شرکت‌های وارد کننده دارو دارند، تامین می‌شود.

در نظر داریم امسال در کنار سایر منابع، فرم تزریقی دفروکسامین (Deferoxamine) یکی از شرکت‌های معتبر خارجی را هم اضافه کنیم و این بی‌شک باعث می شود تأمین دارو در این بخش به پایداری بیشتری برسد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر