شنبه 31 شهریور 1403
29.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافصل جدیدی از عفونت‌ها فرا رسیده، اما کمبود یک آنتی‌بیوتیک معمولی برای...

فصل جدیدی از عفونت‌ها فرا رسیده، اما کمبود یک آنتی‌بیوتیک معمولی برای کودکان هنوز به پایان نرسیده است

آمریکا/

فصل جدیدی از عفونت‌ها فرا رسیده، اما کمبود یک آنتی‌بیوتیک معمولی برای کودکان هنوز به پایان نرسیده است

والدین در سراسر آمریکا با چالش‌های زمستان دوم بدون آموکسی‌سیلین کافی، مهم‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ تجویز شده در این کشور مواجه شده‌اند.

بر اساس پایگاه داده کمبود داروی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، فرمول‌های مایع این دارو – خط اول درمان برای کودکان مبتلا به گلودرد استرپتوکوکی، عفونت‌های سینه و سینوسی و گوش درد – هنوز کمیاب هستد و هیچ گشایشی در دیدرس نیست.

طبق گفته FDA ، کپسول‌ها و قرص‌های آموکسی‌سیلین تحت‌تأثیر کمبود قرار نگرفته‌اند، اما کودکان خردسال اغلب نمی‌توانند قرص‌ها را قورت دهند و در عوض به داروهای مایع متکی هستند.

همه تولیدکنندگان پودر آموکسی سیلین، که برای ساختن فرم مایع مخلوط می‌شود، دلایلی برای کمبود ارائه نکرده‌اند. اکثر آن‌ها هنوز در حال تولید آنتی‌بیوتیک هستند اما به‌صورت سهمیه‌بندی ارائه می‌کنند، به این معنی که مشتریان آن‌ها فقط می‌توانند مقدار محدودی سفارش دهند.

در طول کمبود دارو، سهمیه‌بندی کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ خریدار به تنهایی نمی تواند تمام عرضه موجود را خریداری کند. اما هم‌چنین به این معنی است که سهمیه داروخانه‌ها ممکن است به سرعت تمام شود و وضعیت ناامیدکننده‌ای را برای والدین و پزشکان اطفال ایجاد کند که در جستجوی هر گونه موجودی در دسترس مانده‌اند یا باید نسخه جدیدی دریافت، و آنتی‌بیوتیک دیگری را جایگزین کنند.

دکتر روهان خزانچی، متخصص اطفال و رزیدنت پزشکی در بیمارستان زنان و بریگام در بوستون گفت:

زمانی‌که این افزایش‌های بزرگ در بیماری‌های ویروسی تنفسی، عفونت‌های گوش و همه چیزهایی که در ماه‌های زمستان یکی دو سال گذشته رخ داد، وجود دارد، تقاضا واقعاً از آنچه زنجیره‌های تامین ما می‌توانند تولید کنند، بیشتر می‌شود و در نتیجه، کمبود در سراسر کشور افزایش می‌یابد و بیماران ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خزانچی و همکارش دکتر رایان بروستر اخیراً اثرات بالینی کمبود آموکسی سیلین در زمستان گذشته را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها دریافتند که پس از اینکه FDA در ماه اکتبر 2022 کمبود آموکسی‌سیلین را اعلام کرد، نسخه‌های تجویز شده برای آن بیش از 90 درصد کاهش یافت زیرا پزشکان به آنتی‌بیوتیک‌های قوی‌تری مانند آگمنتین (augmentin) و سفدی‌نیر (cefdinir) روی آوردند. این جایگزینی‌ها می‌تواند عوارض جانبی شدیدتری برای بیماران داشته باشد و به مقاومت آنتی‌بیوتیکی کمک کند. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند یک اثر دومینو ایجاد کنندو با تغییر ناگهانی تقاضا باعث از بین‌رفتن منابع جایگزین شود.

آموکسی‌سیلین بدترین سناریو برای کمبود دارو نیست. حداقل پزشکان آنتی‌بیوتیک‌های دیگری دارند که می‌توانند تجویز کنند.

خزانچی گفت: آن‌چه ما را نگران می‌کند به نوعی تعمیم‌پذیری این موضوع است. این، در مورد آموکسی‌سیلین نیست. این در مورد این واقعیت است که ما کمبود دارو برای داروهای نسبتاً ضروری داریم که ژنریک هستند و باید به‌طور گسترده در دسترس باشند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر