شنبه 31 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافعالیت ۳۰۰۰ آمبولانس بالای ۱۵ سال عمر مفید در اورژانس کشور

فعالیت ۳۰۰۰ آمبولانس بالای ۱۵ سال عمر مفید در اورژانس کشور

فعالیت ۳۰۰۰ آمبولانس بالای ۱۵ سال عمر مفید در اورژانس کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:

در حال حاضر فرسودگی ناوگان آمبولانس اورژانس کشور یکی از مشکلات اورژانس بوده و در این رابطه ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس بالای ۱۵ سال عمر مفید دارند که هزینه‌کردن برای آن‌ها اتلاف منابع است.

طی پنج سال گذشته هیچ آمبولانسی وارد ناوگان سازمان اورژانس کشور نشده و آمبولانس‌های این سازمان تقریبا کارآیی خود را از دست داده‌اند. خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ با تلاش دولت و مجلس اعتبار خوبی برای تأمین آمبولانس گذاشته شده و در برنامه هفتم توسعه هم اعتبار خوبی را کمیسیون تلفیق مصوب کرده که امیدواریم در صحن مجلس هم اتفاق بیفتد و روند تأمین اعتبار آمبولانس و تجهیزات پزشکی به‌روز برای سازمان وجود داشته باشد.

دکتر جعفر میعادفر از اختصاص ۳۵۰۰  میلیارد تومان اعتبار برای خرید آمبولانس در سال‌جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید برای مناقصه گذاشته و برنده شده و هفته گذشته ثبت سفارش صورت گرفته که با حل شدن مشکل ارزی آن این آمبولانس‌ها تحویل داده خواهند شد.

در برنامه امسال ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس پیش‌بینی کردیم که بخشی از  این آمبولانس‌ها برای بیمارستان‌ها و بخش بیشتر برای فوریت‌های پزشکی سطح کشور با توجه به تراکنش آن‌ها توزیع شود.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر