دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافواید داروی آلزایمر Leqembi با گذشت زمان افزایش می‌یابد

فواید داروی آلزایمر Leqembi با گذشت زمان افزایش می‌یابد

فواید داروی آلزایمر Leqembi با گذشت زمان افزایش می‌یابد

بر اساس داده‌های سه‌ساله ارائه‌شده در یک جلسه درباره آلزایمر، به‌نظر می‌رسد فواید داروی لکمبی (Leqembi) شرکت‌های ایسای و بایوژن در مبتلایان به آلزایمر در مراحل اولیه با استفاده مداوم و بدون هیچ مشکل ایمنی جدید افزایش می‌یابد.

در کارآزمایی بالینی محوری این شرکت‌ها، داروی لکمبی پس از ۱۸ ماه زوال شناختی را ۲۷ درصد کاهش داد – داده‌هایی که تایید این دارو را در سال گذشته قطعی کرد.

مطالعه جدید به نحوه عملکرد این دارو در حدود ۹۵ درصد از بیماران که به درمان ادامه دادند، پرداخت. پس از سه سال، لکمبی کاهش شناختی را تا ۳۱ درصد کاهش داد.

آنالیز جداگانه داده‌های یک مطالعه میان‌مرحله‌ای، بیمارانی را مورد بررسی قرار داد که پس از ۱۸ ماه درمان اولیه، ۹ تا ۵۹ ماه در درمان‌شان فاصله افتاده بود. پس از توقف درمان، میزان زوال شناختی مانند بیمارانی که دارونما مصرف می کردند، بازگشت.

قطع درمان هم‌چنین نشانگرهای زیستی بیماری مرتبط با آلزایمر مانند بازگشت پلاک‌های آمیلوئید را نشان داد.

این یافته‌ها بخشی از چندین سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر در فیلادلفیا بود که هدف آن‌ها نشان‌دادن این بود که داروی این شرکت‌ها هم‌چنان برای بیمارانی که پس از حذف آمیلوئید به مصرف لکمبی ادامه می‌دهند‌، مفید است.

داروی شرکت ایسای پروتوفیبریل‌ها را هدف قرار می‌دهد – اجزای سازنده سمّی که در نهایت توده‌هایی در مغز به نام پلاک‌های آمیلوئید، مشخصه بیماری آلزایمر، تشکیل می‌دهند. لکمبی هم پلاک‌های آمیلوئید را حذف می‌کند و هم پروتوفیبریل‌ها را هدف قرار می‌دهد که می‌توانند به سلول‌های مغز آسیب برسانند.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر