جمعه 30 شهریور 1403
25.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافواید داروی کاهش وزن آزمایشی retatrutide برای قلب و کبد

فواید داروی کاهش وزن آزمایشی retatrutide برای قلب و کبد

فواید داروی کاهش وزن آزمایشی retatrutide برای قلب و کبد

ایلای لی‌لی اعلام کرد نسل جدید داروی کاهش وزن آزمایشی این شرکت با نام رتاتروتاید (retatrutide) به‌جای تقلید از دو هورمون از سه هورمون تقلید می‌کند و از نظر مزایای سلامتیِ بیشتر، نتایج امیدوارکننده‌ای در مطالعات بالینی نشان داده است.

به گزارش محققان در نشست اخیر انجمن قلب‌و‌عروق اروپا:

داروی رتاتروتاید شرکت لی‌لی در یک مطالعه فاز میانی به‌طوری قابل‌توجه سطوح چربی خون و خطرات قلبی‌عروقی بیماران را کاهش داد. به‌عنوان مثال، در هفته ۴۸ این مطالعه، رتاتروتاید سطوح تری‌گیلسیرید را تا ۴۰.۶ درصد، و سطوح پروتئینی به‌نام apoC-III  که در متابولیسم گلوکز و التهاب نقش دارد تا ۳۸ درصد کاهش داد.

هم‌چنین بیمارانی که از بالاترین دُز این داروی تزریقی استفاده می‌کردند حدودا ۲۴ درصد وزن بدن‌شان را از دست دادند که فراتر از آن چیزی است که داروهای کاهش وزن رایج فعلی در مطالعات بالینی نشان می‌دهند. بیماران چاق نیز بهبود قابل‌توجهی در میزان چربی کبدشان داشتند.

مانند تیزرپاتاید، ماده موثره داروهای مونجارو و زپ‌باوند شرکت لی‌لی، و سماگلوتاید ماده موثره داروهای وگووی و اوزمپیک شرکت نووُ نوردیسک، داروی رتاتروتاید نیز اثرات کاهش اشتها و قند خون هورمونی به‌نام پپتید شبه گلوکاگون۱ یا GLP-۱ را تقلید می‌کند.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر