یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاقاضی ایالت دِلِوِر اجازه داد بیش از ۷۰ هزار دعوی حقوقی علیه...

قاضی ایالت دِلِوِر اجازه داد بیش از ۷۰ هزار دعوی حقوقی علیه زانتاک ادامه یابد

قاضی ایالت دِلِوِر اجازه داد بیش از ۷۰ هزار دعوی حقوقی علیه زانتاک ادامه یابد

یک قاضی ایالت دِلِوِر اجازه داد بیش از ۷۰ هزار شکایت علیه داروی قطع‌شده زانتاک (برای سوزش سر دل) ادامه یابد و حکم داد که شاهدان متخصص می‌توانند در دادگاه شهادت دهند که این دارو ممکن است باعث سرطان شود.

حکم قاضی ویویان مدینیلا از دادگاه عالی ایالت دِلِوِر در ویلمینگتون شکستی برای سازندگان سابق داروی زانتاک توسط شرکت‌های GSK، فایزر، سانوفی، و بوئرینگر اینگلهایم است که استدلال کرده بودند نظرات کارشناسان فاقد پشتوانه علمی است.

در سال ۲۰۱۹، برخی از تولیدکنندگان و داروخانه‌ها فروش زانتاک را پس از شناسایی یک ماده شیمیایی به‌نام NDMA در برخی از قرص‌ها (که به‌عنوان عامل سرطان شناخته شده است) متوقف کردند. برخی از آزمایش‌ها نشان دادند که ماده فعال زانتاک، رانیتیدین، می‌تواند در طول زمان یا در معرض گرما به NDMA تبدیل شود.

سازمان غذا‌و‌داروی آمریکا (FDA) از تولیدکنندگان خواست که زانتاک را در سال ۲۰۲۰ از بازار خارج کنند. سازندگان این دارو معتقدند که هیچ مدرکی وجود ندارد که زانتاک کاربران را در معرض سطوح مضر NDMA قرار داده باشد.

قاضی مدینیلا در حال رسیدگی به اکثریت نزدیک به ۸۰ هزار پرونده است که هنوز در آمریکا در مورد زانتاک که زمانی پرفروش‌ترین داروی جهان بود، در جریان است.

علاوه‌بر پرونده‌های ایالت دِلِوِر، شرکت‌های داروسازی با حدود ۴هزار شکایت در دادگاه ایالتی کالیفرنیا و حدود ۲ هزار پرونده در دادگاه‌های مختلف ایالتی دیگر در سراسر کشور روبرو هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر