جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهالزوم تامین پایدار ارز دارو 

لزوم تامین پایدار ارز دارو 

لزوم تامین پایدار ارز دارو 

رئیس سازمان غذا‌و‌دارو درباره کمبودهای دارویی گفت: در حال حاضر وضعیت بازار دارویی کشور پایدار است اما لازم است جهت تامین به‌موقع دارو، وضعیت تامین ارز دارو نیز پایدار باشد. این در حالی است که در چند ماه اخیر مقداری تامین نقدینگی دارو ناپایدار شده است.

دکتر سیدحیدر محمدی با اشاره به تغییرات جدید مدیریتی در سازمان برنامه و بودجه، نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به سازمان غذا‌و‌دارو را خواستار شد و افزود: برای امسال ۱۲۶ همت (هزار میلیارد تومان) برای دارویار درخواست بودجه داشتیم که ۷۵ همت آن مصوب شد. فعلا با گذشت تقریبا ۵ ماه از سال، حدود ۱۵ همت این مبلغ به سازمان غذا‌و‌دارو تحویل شده است.

از سازمان بودجه برنامه و بودجه می‌خواهیم که با توجه به اهمیت تامین به‌موقع دارو تجهیزات و شیرخشک، نگاه ویژه‌ای به تخصیص‌های به‌موقع به این حوزه داشته باشند.

به‌لحاظ عددی حدود ۹۹ درصد بازار دارویی کشور تولید داخل و یک درصد وارداتی است. هم‌چنین به‌لحاظ ریالی ۸۲ درصد بازار دارویی تولید داخل و ۱۸ درصد وارداتی است.

در مجموع تورم حوزه سلامت در مقایسه با سایر حوزه‌ها منطقی است و به‌هیچ وجه بالاتر نیست و حتی تورم حوزه سلامت در سال گذشته بسیار کمتر از سایر حوزه‌ها است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر