پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامتخصصان سرطان خواستار اقدام برای پایان‌دادن به کمبود مداوم دارو هستند: جان...

متخصصان سرطان خواستار اقدام برای پایان‌دادن به کمبود مداوم دارو هستند: جان مردم واقعاً در خطر است

متخصصان سرطان خواستار اقدام برای پایان‌دادن به کمبود مداوم دارو هستند: جان مردم واقعاً در خطر است

کارشناسان سرطان امسال دو درخواست از قانونگذاران آمریکا کرده‌اند: رفع کمبود مداوم داروی سرطان و افزایش بودجه برای تحقیقات سرطان.

انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در گزارش سالانه پیشرفت سرطان خود که اخیرا منتشر شد، بر پیشرفت‌های اخیر آمریکا در کاهش مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان و پیشرفت درمان و هم‌چنین چالش‌های کمبود مداوم داروهای شیمی‌درمانی و نگرانی فزاینده در مورد بودجه آینده تحقیقات سرطان تاکید کرد.

دکتر فیلیپ گرینبرگ، رئیس این انجمن و نویسنده این گزارش جدید گفت: کمبود دارو یک مشکل عظیم و پیچیده است و تا حدی منعکس‌کننده یک چالش اقتصادی است، جایی که اساساً حاشیه سود کم برای برخی از این داروهای ژنریک باعث می‌شود، شرکت‌ها از تعهد به تولید آن‌ها منصرف شوند.

او گفت که کمبود به این معنی است که برخی از بیماران سرطانی قادر به دسترسی به داروهایی نیستند که مبارزه آن‌ها را با این بیماری حفظ کرده‌اند و برخی دیگر نمی‌توانند رژیم‌های درمانی مورد نیاز خود را شروع کنند.

این یک مانع است و باید به آن رسیدگی شود، و من فکر نمی‌کنم که بسیاری از این موارد را بتوان فقط به بخش خصوصی واگذار کرد تا حل شود. برخی از این موارد برای رفع، نیاز به مقررات دارد. زندگی مردم در این‌جا واقعاً در خطر است، هم از نظر کیفیت زندگی و هم از نظر طول عمر.

از جمله پیشرفت‌هایی که در این گزارش توضیح داده شده، ۱۴ داروی ضد سرطان جدید است که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بین آگوست ۲۰۲۲ تا ژوئیه ۲۰۲۳ تأیید کرده است، از جمله یک ایمنی‌درمانی جدید مبتنی بر ژن‌درمانی برای سرطان مثانه، یک آنتی‌بادی-داروی کونژوگه (مزدوج) برای سرطان تخمدان و چهار آنتی‌بادی جدید درگیرکننده سلول T برای درمان برخی از سرطان‌های خون. اما چنین دارو‌هایی تنها در صورتی می‌توانند تأثیر بگذارند که بیماران به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

گرینبرگ و همکارانش در گزارش جدید نوشتند: متاسفانه امسال کمبود داروهای ضدسرطان بی‌سابقه بوده است. در دسامبر ۲۰۲۲، ۲۹۵ داروی تجویزی کمبود داشتند. دلایل اصلی کمبودها متنوع و فوق‌العاده پیچیده است و شامل اختلالات زنجیره تامین، مشکلات کیفیت تولید، انگیزه‌های اقتصادی محدود برای تولید داروهای ژنریک و افزایش اتکا به تولیدکنندگان کمتر است.

در این گزارش آمده است که کمبود داروهای شیمی‌درمانی سیس‌پلاتین و کربوپلاتین به‌ویژه تأثیرات قابل‌توجهی بر بیماران دارد. این داروها برای حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد مبتلا به سرطان تجویز می‌شوند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر