پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاممنوعیت خرید و فروش سیگارهای الکترونیک

ممنوعیت خرید و فروش سیگارهای الکترونیک

ممنوعیت خرید و فروش سیگارهای الکترونیک

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که هیچ نوع ماده دخانی بی‌ضرری وجود ندارد، گفت: نیکوتینی که در سیگارهای الکترونیک وجود دارد به مراتب بیشتر از سیگار است و سبب وابستگی فرد می‌شود.

مهندس بهزاد ولی‌زاده افزود: طبق ماده ۳ قانون جامع کنترل دخانیات، تبلیغات دخانیات با اشکال مختلف ممنوع است. بحث تبلیغات دخانیات فقط موضوع فروش دخانیات نیست بلکه تبلیغ، ترویج و حمایت مالی از دخانیات هم مهم است. تحقیقات ثابت کرده است که بیش از ۳۰ درصد جوانان به دلیل تبلیغات جذب مصرف دخانیات می‌شوند. اضافه‌شدن عطر و طعم به مواد دخانی یکی از مصادیق دیگر تبلیغ است که حتی سبب می‌شود به‌خاطر عطر و طعم میوه افراد تصور کنند برای‌شان خاصیت هم دارد و این‌ها جوانان را هدف قرار می‌دهند.

مصداق دیگر، تبلیغ نمایش مصرف محصول دخانی در شبکه نمایش خانگی است. با توجه به بحث جوانی جمعیت که از راهکارهای دولت است، اگر ما نتوانیم مصرف دخانیات را کنترل کنیم متاسفانه نمی‌توان امیدوار بود که بحث جوانی جمعیت را هم به خوبی دنبال کنیم.

آمار نشان می‌دهد اگر برای مصرف دخانیات اقدام عاجلی انجام نشود ما در کنار پاکستان و مصر جزء کشورهایی خواهیم بود که بیشترین مصرف را در جهان خواهیم داشت، بنابراین سیاست‌ها بابد بتوانند مصرف دخانیات را کاهش دهند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر