دوشنبه 2 مهر 1403
31.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامهلت تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع کالا برای رفع تعهد ارزی تمدید شد

مهلت تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع کالا برای رفع تعهد ارزی تمدید شد

مهلت تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع کالا برای رفع تعهد ارزی تمدید شد

مسئول هماهنگی امور رونق تولید و تسهیل کسب‌و‌کار سازمان غذا و دارو از تمدید مهلت ارائه تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب برای رفع تعهد ارزی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت:

با پیگیری‌های سازمان غذا‌و‌دارو و مساعدت بانک مرکزی، بخشنامه‌ای که پیش‌تر مهلت ارائه تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب را تا پایان شهریور ماه اعلام کرده بود تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

سید آصف مهدوی با بیان این‌که تمامی شرکت‌های مشمول می‌بایست ضوابط قیمت‌گذاری سازمان غذا‌و‌دارو را رعایت نمایند افزود: در غیر این‌صورت پس از پایان مهلت مقرر و اعلام شیوه‌نامه جدید بانک برای ارائه تاییدیه قیمت‌گذاری و توزیع بر اساس نرخ مصوب، امکان دریافت تاییدیه برای‌شان میسر نخواهد بود و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

سازمان غذا‌و‌دارو پیگیری‌های مستمری برای تسهیل این موضوع از بانک مرکزی انجام داده است تا روند تأمین فرآورده‌های سلامت محور خصوصاً دارو و ملزومات مصرفی پزشکی تسریع شود.

تأمین‌کنندگان دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیرخشک اطفال و غذای ویژه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک مرکزی آخرین بخشنامه‌های این حوزه را مشاهده کنند.

طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی تمامی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی که به قیمت مصوب به فروش رفته و توزیع شده باشند مشروط به دریافت تاییدیه از سازمان غذا‌و‌دارو از پرداخت هر گونه جریمه ناشی از تأخیر در ارائه اسناد حمل و تأخیر در واردات کالا معاف هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر