یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهانتایج یک مطالعه: احتمال مرگ در اثر خودکشی در افرادی که اختلالات...

نتایج یک مطالعه: احتمال مرگ در اثر خودکشی در افرادی که اختلالات پیش از قاعدگی دارند، دو برابر بیشتر است

نتایج یک مطالعه: احتمال مرگ در اثر خودکشی در افرادی که اختلالات پیش از قاعدگی دارند، دو برابر بیشتر است

گروهی از اپیدمیولوژیست‌ها و متخصصان پزشکی زیست‌محیطی از سوئد، ایسلند و آمریکا دریافتند زنان سوئدی که با اختلال پیش‌قاعدگی (PMD) زندگی می‌کنند، دو برابر بیشتر از زنانی که این اختلال را ندارند، در معرض خودکشی قرار دارند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که طول دوره‌های قاعدگی معمولاً ۲۳ تا ۳۸ روز است که جمعا بالغ بر تقریباً ۴۸۰ دوره در طول زندگی می‌شود. قبل از پریود یک بازه زمانی است که به‌عنوان دوره قبل از قاعدگی شناخته می‌شود و معمولاً حدود یک هفته طول می‌کشد. بسیاری از زنان در طول دوره قبل از قاعدگی افسردگی، عصبانیت، نوسانات خلقی و اضطراب را تجربه می‌کنند – کسانی که علائم شدید دارند به‌عنوان مبتلایان به اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی (PMDD) توصیف می‌شوند.

پیش‌تر نشان داده شده زنانی که PMD شدید را تجربه می‌کنند بیشتر در معرض آسیب در تصادف هستند و برخی از مطالعات نیز نشان می‌دهند که خطر خودکشی در بسیاری از آن‌ها بالا است. تیم تحقیقاتی این خطر را با تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در چندین جمعیت در سوئد و ردیابی میزان مرگ‌و‌میر برای ۶۷۷۴۸ زن که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ مبتلا به PMD شده بودند، بررسی کرد.

در بررسی علت مرگ‌و‌میر و مقایسه میزان بین زنان مبتلا به PMD و زنانی که این بیماری را نداشتند، دریافتند که احتمال مرگ زنان مبتلا به این اختلال به دلایل غیرطبیعی بیشتر است و به‌طور متوسط دو برابر بیشتر احتمال دارد خودکشی کنند. به‌طور خاص، محققان نرخ کلی مرگ‌و‌میر را ۸.۴ مرگ در هر ۱۰ هزار نفر در سال در میان زنان مبتلا به PMD یافتند. زنان مبتلا به PMD نیز با نسبت خطر ۱.۹۲ در معرض خطر مرگ ناشی از علل غیرطبیعی، به‌ویژه خودکشی بودند.

تیم تحقیقاتی تلاشی برای یافتن دلایل خطر بالاتر خودکشی نکردند، اما پیشنهاد کردند که تحقیقات بیشتری برای یافتن علت این امر مورد نیاز است و امیدوارند راه‌هایی برای کاهش نه‌تنها نتیجه، بلکه دلایل خودکشی زنان مبتلا به PMD بیابند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر