جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهمقالات علمی دارویینتایج یک مطالعه: طب سوزنی می تواند دُز متادون و میل به...

نتایج یک مطالعه: طب سوزنی می تواند دُز متادون و میل به مواد افیونی را کاهش دهد

نتایج یک مطالعه: طب سوزنی می تواند دُز متادون و میل به مواد افیونی را کاهش دهد

طبق مطالعه‌ای که در نهم ژوئیه در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شد، برای افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی که درمان نگهدارنده متادون (MMT) دریافت می‌کنند، هشت هفته طب سوزنی برای کاهش دُز متادون و میل به مصرف مواد افیونی مفید است.

دکتر لیمینگ لو از دانشگاه پزشکی گوانگژو در چین و همکارانش اثربخشی طب سوزنی را بر کاهش دُز متادون در یک کارآزمایی کنترل شده تصادفی که در شش کلینیک MMT در چین انجام شد، بررسی کردند.

شرکت‌کنندگانِ ۶۵ سال یا کمتر که مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی بودند، دست‌کم شش هفته از MMT استفاده، و به‌طور تصادفی سه بار در هفته به‌مدت هشت هفته (به ترتیب ۶۰ و ۵۸ شرکت‌کننده) طب سوزنی دریافت کردند.

محققان دریافتند که بیماران دُز متادون خود را با طب سوزنی ۲۰ درصد یا بیشتر در هفته هشتم کاهش دادند. علاوه‌بر این، طب سوزنی برای کاهش میل به مواد افیونی نیز موثر بود.

به گفته نویسندگان این پژوهش:

اگرچه تحقیقات بیشتری برای اندازه‌گیری پیامدهای بالینی طولانی‌مدت و تعیین این‌که چگونه طب سوزنی می‌تواند به بهترین شکل در یک برنامه جامع درمان سوء مصرف مواد گنجانده شود، مورد نیاز است، ولی ما معتقدیم که این یافته‌ها در نظر گرفتنِ طب سوزنی برای کاهش مصرف متادون در افرادی که MMT دریافت می‌کنند را تایید می‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر