جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهزینه‌های درمان و دارو از دوش مردم برداشته می‌شود

هزینه‌های درمان و دارو از دوش مردم برداشته می‌شود

هزینه‌های درمان و دارو از دوش مردم برداشته می‌شود

طبق پیش‌نویس برنامه پنج ساله هفتم توسعه کیفیت خدمات سلامت و بیمه سلامت برای مردم طوری تدوین شده که علاوه‌بر این‌که هزینه‌های درمانی و دارویی برای مردم کمتر می‌شود، با ساماندهی حق بیمه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق بیمه (شامل) سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل دهک‌های پایین جامعه از بیمه رایگان استفاده خواهند کرد.

بر اساس پیش‌نویس برنامه هفتم، با برنامه‌ریزی دقیق و علمی بسترهای لازم برای بهبود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های پزشکی و پیراپزشکی و هم‌چنین خدمات بیمه‌های پایه و تکمیلی بهتر از گذشته در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

در بند «د» این ماده، سازمان غذا و دارو مکلف شده  سامانه ردیابی رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت‌محور برای دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی را در کلیه بخش‌های بهداشتی و درمانی را ‌تکمیل کند. به نحوی که تا پایان سال اول اجرای برنامه حداقل به‌ میزان ۶۰ درصد بازار، تا پایان سال دوم حداقل به‌ میزان ۸۰ درصد بازار، و تا پایان سال سوم برنامه کل بازار را از نظر ارزش ریالی تحت پوشش این سامانه قرار دهد.

بیمه‌های پایه و تکمیلی درمان نیز صرفاً در صورتی مجاز به پرداخت دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی تحت پوشش این سامانه هستند که از طریق سامانه رهگیری ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور گواهی تأیید اصالت دریافت کرده باشند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر