دوشنبه 2 مهر 1403
24.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهزینه‌ فریز تخمک چقدر می‌شود؟

هزینه‌ فریز تخمک چقدر می‌شود؟

هزینه‌ فریز تخمک چقدر می‌شود؟

رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا اقدام اخیر مجلس مبنی بر برقراری پوشش بیمه‌ای فریز تخمک در دختران بالاتر از ۳۰ سال را اقدامی مثبت خواند و گفت:

بیمه‌ها هزینه یک سیکل درمان ناباروری را حدود ۷ میلیون تومان برآورد کرده‌اند؛ این درحالی است که هزینه واقعی این درمان‌ها حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون در مراکز عمومی و دولتی و در مراکز خصوصی حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است که باز هم بیمه ۹۰ درصد از ۷ میلیون تومان را پرداخت می‌کند.

فرایند درمان ناباروری با رعایت اصل محرمانگی انجام می‌شود ولی اگر دختر خانمی که دوشیزه است بخواهد اقدام به فریز تخمک کند باید با اذن پدر این کار را انجام دهد. از طرفی حتی اگر خانمی بخواهد جراحی مرتبط با اندام‌های تولید مثل انجام دهد بر اساس قوانین موجود، همسرش باید رضایت دهد.

امیدوارم در آیین‌نامه‌ای که در زمینه فریز تخمک دختران نگاشته می‌شود، تکلیف قانونی این موضوع به صراحت مشخص شود که اگر قرار است فریز تخمک با تصمیم خود دختر انجام شود و دختر به هر دلیلی نمی‌خواهد خانواده‌اش متوجه این موضوع شوند بتواند با تصمیم شخصی خود این کار را انجام دهد.

دکتر علی صادقی‌تبار  با تاکید بر اهمیت انگ‌زدایی از فریز تخمک در دختران‌ افزود: این کار بسیار روشن‌بینانه است و دختری که فعلا شرایط ازدواج ندارد باید بتواند توان باروری خود را حفظ کند تا در سالیان بعد امکان تجربه مادر شدن را داشته باشد.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر