جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار به بیماران در مورد نسخه‌های ترکیبی Ozempic و Wegovy

هشدار به بیماران در مورد نسخه‌های ترکیبی Ozempic و Wegovy

هشدار به بیماران در مورد نسخه‌های ترکیبی Ozempic و Wegovy

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدار داد در جریان پاسخ به تقاضای زیاد برای داروهای محبوب دیابت و کاهش وزن شرکت نوو نوردیسک، برخی از داروخانه‌ها نسخه‌های غیرمجاز اوزمپیک و وِگوی را تولید می‌کنند.

 تعدادی از داروخانه‌های ترکیبی، که مجاز به تولید دارو در زمان کمبود هستند، از نسخه‌های غیرمجاز سماگلوتید – ماده فعال اصلی در داروهای GLP-1 استفاده می‌کنند.

داروخانه‌های ترکیبی در حال حاضر به‌دلیل کمبود اوزمپیک و وِگوی مجاز به تولید این داروها هستند اما FDA خاطرنشان می‌کند که آن‌ها باید از مواد مورد تأیید استفاده کنند.

این آژانس گزارش‌های عوارض جانبی را پس از استفاده بیماران از سماگلوتید ترکیبی دریافت کرده است. در برخی موارد ترکیب‌کننده‌ها ممکن است از اَشکال سماگلوتید سدیم یا سماگلوتید استات استفاده کنند که بی‌خطر یا مؤثربودن آن‌ها ثابت نشده است.

اف‌دی‌اِی هم‌چنین از استفاده‌کنندگان این دو دارو درخواست می‌کند که نسخه داروی خود را از یک ارائه‌دهنده دارای مجوز دریافت کنند و داروها را فقط از داروخانه‌های دارای مجوز دولتی یا مراکز بیرون‌سپاری ثبت‌شده در FDA تهیه کنند.

این آژانس به استفاده‌کنندگان داروخانه‌های آنلاین پیشنهاد می‌کند صلاحیت آن‌ها را از طریق کمپین BeSafeRX (کمپینی که به مصرف‌کنندگان در مورد نحوه خرید ایمن دارو به‌صورت آنلاین کمک می‌کند) بررسی کنند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر