پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار سازمان غذا‌و‌دارو درباره خطرات استفاده از ژل و فیلرهای تقلبی

هشدار سازمان غذا‌و‌دارو درباره خطرات استفاده از ژل و فیلرهای تقلبی

هشدار سازمان غذا‌و‌دارو درباره خطرات استفاده از ژل و فیلرهای تقلبی

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا‌و‌دارو با هشدار نسبت به استفاده از ژل و فیلرهای تقلبی مورد استفاده در برخی کلینک‌ها و آرایشگاه‌ها گفت:

امروزه شاهد افزایش استفاده از فیلرهای تقلبی و قاچاق در کشور هستیم. اکثر این محصولات نه تنها فاقد کارایی لازم بلکه به‌دلیل نامشخص‌بودن منبع تامین و چگونگی نگهداری، می‌تواند عوارض جانبی بسیار خطرناکی از جمله عفونت، حساسیت، تغییر شکل دائمی صورت و حتی نابینایی شود.

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای اطمینان از سلامت این محصولات، استفاده از فیلرهای مجاز و باکیفیت است. پزشکان باید قبل از تزریق فیلر، اصالت محصول را به دقت بررسی کنند و آن را از شرکت‌های پخش مجاز خریداری کنند.

دکتر جواد شمسایی به برخی از عوارض استفاده از فیلرهای تقلبی اشاره کرد و افزود: ورود باکتری‌ها به محل تزریق و ایجاد عفونت‌های شدید، حساسیت، واکنش‌های آلرژیک شدید به مواد تشکیل‌دهنده فیلر، تغییر شکل دائمی صورت، ایجاد برآمدگی، فرورفتگی و تغییر در تقارن صورت، نابینایی (در صورتی‌که فیلر به رگ‌های خونی اطراف چشم تزریق شود)، لخته‌شدن خون و … می تواند از جمله عوارض احتمالی بر اثر استفاده از محصولات تقلبی باشد.

افراد برای تزریق فیلر یا ژل به کلینیک‌ها و مطب‌های معتبر و تحت‌نظر پزشک متخصص مراجعه کنند و هم‌چنین از پزشک خود بخواهند که اصالت محصول را به آن‌ها نشان داده و برچسب اصالت آن را بررسی کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر