یکشنبه 18 شهریور 1403
23.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار/ عوارض جبران‌ناپذیر افراط در استفاده از رژلب‌

هشدار/ عوارض جبران‌ناپذیر افراط در استفاده از رژلب‌

هشدار/

عوارض جبران‌ناپذیر افراط در استفاده از رژلب‌

دکتر حلاج، کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا‌و‌دارو با اشاره به عوارض و اثرات جبران‌ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب، نسبت به فلزات سنگین موجود در رژهای لب گمنام و جعلی هشدار داد و گفت:

زنان در طول زندگی خود ناخواسته مقدار قابل‌ملاحظه‌ای رژ لب را می‌بلعند و مصرف مستقیم خوراکی آن اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می‌کند. استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد.

مواردی نظیر استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آن‌ها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی تهدید کننده سلامت عموم مردم به‌ویژه زنان است.

استفاده از فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق که اکثراً حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین نظیر ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه است و چنین ترکیباتی به‌دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به‌عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته‌شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد، می‌تواند عوارض و اثرات جبران‌ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر