دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاورزش و تغذیه مناسب به اندازه رفتن به جلسات درمان‌گری برای درمان...

ورزش و تغذیه مناسب به اندازه رفتن به جلسات درمان‌گری برای درمان افسردگی اثربخش است

ورزش و تغذیه مناسب به اندازه رفتن به جلسات درمان‌گری برای درمان افسردگی اثربخش است

فعالیت بدنیِ بیشتر در روز و  تغذیه مناسب بهترین دستورالعمل برای سلامت ذهن افراد است. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ورزش منظم  و یک رژیم غذایی سالم ممکن است به اندازه روش‌های روان‌درمانی رایج  در درمان افسردگی موثر واقع شود. این یافته می‌تواند به افرادی کمک کند که با فکر جست‌و‌جوی کمک برای سلامت روان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند یا ممکن است نتوانند از عهده مخارج جلسات درمانی منظم برآیند.

مطالعه حاضر که توسط محققان دانشگاه دیکن در استرالیا انجام شد، اثربخشی دو رویکرد مختلف را برای درمان افسردگی مقایسه کرد؛ «درمان سبک زندگی با تمرکز بر تغذیه و فعالیت بدنی»، و «رفتار درمانی شناختی (CBT)» که نوعی گفت‌و‌گو درمانی است. نتایج تعجب‌آور بود: هر دو روش به یک اندازه در کاهش علائم افسردگی در یک دوره ۸ هفته‌ای موثر بودند.

این تحقیق در یک زمان حیاتی انجام می‌شود. از زمان شروع همه‌گیری کووید۱۹، نرخ افسردگی در سراسر جهان به شدت افزایش یافته است و تخمین زده می‌شود ۵۰ میلیون مورد جدید افسردگی در سراسر جهان وجود داشته باشند. خدمات رایج بهداشت روان ضعیف شده و بسیاری از مردم را بدون دسترسی به مراقبت‌های مورد نیاز رها کرده است. امکان یک گزینه درمانی جدید و موثر می‌تواند یک تحول بزرگ در پرداختن به این بحران رو به رشد باشد.

در حالی‌که تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها و کشف پیامدهای بلندمدت آن‌ها مورد نیاز است، این مطالعه فرصت‌های جدید هیجان‌انگیزی را در زمینه درمان سلامت روان نشان می دهد و این‌که گاهی اوقات، مسیر رسیدن به سلامت روانیِ بهتر ممکن است از بشقاب‌ها و کفش‌های دویدن ما شروع شود، نه از مطب یک درمانگر.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر