دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاورود ۳ داروی «سلول درمانی» به فهرست دارویی کشور

ورود ۳ داروی «سلول درمانی» به فهرست دارویی کشور

ورود ۳ داروی «سلول درمانی» به فهرست دارویی کشور

سازمان غذا‌و‌دارو با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، سه فرآورده دستروسل، رویین شیت و رویین گرف از دسته محصولات درمانی پیشرفته پزشکی (ATMPs) را به فهرست رسمی دارویی کشور اضافه کرد.

دکتر نازیلا یوسفی، دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران درباره اضافه‌شدن سه داروی جدید از دسته داروهای سلول‌درمانی به فهرست رسمی دارویی کشور گفت:

این داروها، علاوه‌بر داشتن تاییدیه‌های معتبر بین‌المللی، دارای مزیت درمانی برای نظام سلامت ایران بوده و با قیمتی مناسب به نظام دارویی کشور پیشنهاد می‌شوند. این اقدام به‌عنوان آغاز فصلی نو از تنظیم‌گری سازمان غذا‌و‌دارو در خصوص درمان‌های نوین سلول، بافت و ژن‌درمانی است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سه فرآورده دستروسل؛ متعلق به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و رویین شیت و رویین گرف؛ متعلق به یکی از شرکت‌های فناور – از دسته محصولات درمانی پیشرفته پزشکی (ATMPs) هستند. این فرآورده‌ها مشتمل بر سلول‌های مزانشیمی آلوژن مشتق از جفت و پرده‌های جنینی برای بیماری GvHD، ورقه اپیدرمی سلول‌های کراتینوسیت آلوژن جهت ترمیم سوختگی و جایگزین پوستی دولایه سلول‌های کراتینوسیت و فیبروبلاست آلوژن بر روی بستر کلاژنی به‌منظور درمان زخم‌های مزمن هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر