شنبه 31 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامتوضعیت نامطلوب مصرف لبنیات در کشور

وضعیت نامطلوب مصرف لبنیات در کشور

وضعیت نامطلوب مصرف لبنیات در کشور

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص تامین امنیت غذایی در کشور، در عین‌حال وضعیت مصرف لبنیات در کشور را نامطلوب خواند و گفت:

جلسات متعددی با وزارتخانه‌های رفاه، صمت، جهاد کشاورزی و … داریم که بتوان یا روی قیمت لبنیات مداخله‌ای انجام شود یا بر روی تخصیص یارانه به لبنیات از طریق دولت کار شود.

دکتر احمد اسمعیل‌زاده افزود: اگر بر اساس آمارهای جهانی نگاه کنید در کشورهای غربی مصرف لبنیات بسیار بالا است و همین موضوع هم گاهی باعث دردسر شده است که به افزایش دریافت کالری دامن می‌زند؛ اما، مشکل در کشور ما این است که مصرف لبنیات کم است.

نیاز به لبنیات در گروه‌های سنی مختلف از ۲ تا ۴ واحد متفاوت است، لبنیات منبع غنی تامین کلسیم، پروتئین و ویتامین B۲ است که اگر از طریق لبنیات تامین نشود یا مجبور هستیم مکمل‌های غذایی دریافت کنیم و یا باید سایر مواد غذایی را در حد زیادی مصرف کنیم که بتوانیم نیاز خود به این مواد را تامین کنیم.

مصرف لبنیات در کشور ما متاسفانه به اندازه یک واحد در روز است. این در حالی است که نیاز ما در کشور مصرف روزانه دو تا سه واحد لبنیات است. این نیاز در کودکان و افراد سالمندی که مبتلا به پوکی استخوان هستند و زنان باردار و شیرده اهمیت دو چندان دارد.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر