دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاچرا نیمی از افراد مصرف داروی Wegovy را در عرض یک سال...

چرا نیمی از افراد مصرف داروی Wegovy را در عرض یک سال قطع می‌کنند و وقتی این کار را انجام می‌دهند چه اتفاقی می‌افتد؟

چرا نیمی از افراد مصرف داروی Wegovy را در عرض یک سال قطع می‌کنند و وقتی این کار را انجام می‌دهند چه اتفاقی می‌افتد؟

علی‌رغم اثربخشی نسل جدید داروهای ضد چاقی – به‌نام آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ – افراد کمی می‌توانند آن‌ها را در دراز مدت تحمل کنند. مطالعه جدیدی که در نشریه Obesity منتشر شده است، نشان می‌دهد که از بین افرادی که برای‌شان داروهای کاهش وزن تجویز کرده‌اند، تنها ۴۴ درصد، این داروها را پس از سه ماه و تنها ۱۹ درصد پس از یک سال هم‌چنان مصرف می‌کنند.

پایبندی بیشتر به داروهایی مانند وِگُوی که باعث می‌شود سریع‌تر و طولانی‌تر احساس سیری کنید، با کاهش وزن بیشتر همراه است. پس چرا مردم به مصرف آن ادامه نمی‌دهند؟

در حالی‌که بحث‌هایی در مورد این‌که داروهای GLP-۱ چقدر برای کاهش وزن پایدار هستند، وجود دارد، یک سوال مرتبط‌‌تر این است که وقتی افراد این درمان را متوقف می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد.

این داروها ممکن است به‌عنوان یک تحول بزرگ در هنگام وادار کردن افراد به کاهش وزن شناخته شوند، اما چندین آزمایش نشان داده‌اند که پس از قطع درمان، دوباره وزن، به حالت سابق برمی‌گردد. برای مثال، شرکت‌کنندگانی که هفته‌ای یک‌بار درمان با وِگُوی را در کارآزمایی بین‌المللی Step-۱ کنار گذاشتند، بیش از نیمی از وزن از دست‌رفته در طول یک سال را دوباره به دست آوردند.

یک مطالعه جدیدتر نشان داد که افرادی که درمان با مونجارو (یک داروی دیگر GLP-۱) را متوقف کردند، به‌طور مشابه حدود ۶۰ درصد از وزن از دست‌رفته خود را به دست آوردند.

نتیجه این مطالعات و سایر مطالعات مشابه این است که کاهش وزن را می‌توان تنها مشروط بر عدم قطع دارو حفظ کرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر