دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاچند توصیه‌ مهم وزارت بهداشت برای پیشگیری از آبله میمون

چند توصیه‌ مهم وزارت بهداشت برای پیشگیری از آبله میمون

چند توصیه‌ مهم وزارت بهداشت برای پیشگیری از آبله میمون

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی مواردی از آبله میمونی در پاکستان، از عدم شناسایی این بیماری در کشورمان تاکنون خبر داد و گفت:

آبله میمونی یک بیماری پوستی است که علائم آن در ابتدا تب و بدن‌درد و در ادامه ظاهر شدن لکه‌های قرمز رنگ بر روی بدن است. لکه‌های قرمز رنگ ناشی از آبله میمونی اول بر روی صورت و بعد بر روی گردن، بدن و دست‌ها ظاهر می‌شود و این ضایعات حالت تاولی همانند آبله مرغان به خود می‌گیرند.

دکتر بابک عشرتی افزود: زائران اربعین نه فقط در مورد آبله میمونی بلکه در مورد سایر بیماری‌های عفونی، اسهالی و تنفسی، بهداشت فردی را رعایت کرده و ضمن شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و یا حتی ضدعفونی‌کننده‌ها، حتما در ازدحام جمعیت ماسک به همراه داشته باشند.

اگر زائران و مردم، بیماری را با علائمی مانند ضایعات تاولی در بدن یا صورت دیدند از او فاصله بگیرند که این فاصله می‌تواند یک متر باشد و البته بهتر است فرد بیمار در مجامع و محل‌های شلوغ، حاضر نشود و به استراحت بپردازد.

انتقال بیماری آبله میمونی و شیوع آن ارتباطی به فصول گرما یا فصل خاصی ندارد. راه انتقال این بیماری بیشتر از طریق پوست و تماس‌های نزدیک است. بزاق دهان اگر بر روی پوست آسیب‌دیده بیافتد ممکن است راهی برای انتقال این بیماری باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر