سه‌شنبه 27 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاچند نکته مهم برای کاهش خطر بازگشت سرطان

چند نکته مهم برای کاهش خطر بازگشت سرطان

چند نکته مهم  برای کاهش خطر بازگشت سرطان

سفر یک فرد نجات‌یافته از سرطان با درمان موفقیت‌آمیز بیماری به پایان نمی‌رسد. بازماندگان، برای رویارویی با چالش‌هایی در رابطه عاطفی و عوارض جانبیِ درمان سرطان به حمایت نیاز دارند. هم‌چنین به‌منظور جلوگیری از بازگشت بیماری، اتخاذ تغییرات خاصی در سبک زندگی حائز اهمیت است.

نکاتی برای کاهش خطر بازگشت سرطان

*انجام معاینات منظم. این معاینات به بازماندگان این فرصت را می‌دهد تا با پزشک خود در مورد هر گونه علائم بیماری یا تغییراتی در بدن که به تشخیص زودهنگام بازگشت احتمالی کمک می‌کند، مشورت کنند.

*مصرف رژیم غذای سالم. این رژیم غذایی حاوی فیبر، مواد مغذی، فیتوکمیکال‌های طبیعی، و محدود کردن مصرف گوشت قرمز، الکل، و مواد غذایی فرآوری‌شده است.

*ورزش‌کردن. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی به کاهش خستگی، حالت تهوع، نوسانات خلقی، و درد کمک می‌کند.

*ترک سیگار. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا حدود ۳۰ درصد از کل مرگ‌و‌میرهای ناشی از سرطان و حدود ۸۱ درصد از کل مرگ‌و‌میرهای ناشی از سرطان ریه به‌دلیل سیگار کشیدن است. ترک سیگار به احیای سلامت کلی و کاهش احتمالی بازگشت سرطان کمک می‌کند.

*حفظ وزن متعادل. حفظ وزن در محدوده سالم مهم‌ترین گام برای محافظت در برابر سرطان است، زیرا حدود ۴ تا ۸ درصد از همه سرطان‌ها به چاقی نسبت داده می‌شود.

*غربال‌گری. درک این نکته مهم است که نجات‌یافتگان از سرطان، از ابتلا به نوع دیگری از سرطان مصون نمی‌نمانند. بنابراین نباید غربال‌گری انواع دیگری از سرطان نادیده گرفته شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر