جمعه 30 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاچه افرادی باید در پایانه‌های مرزی اربعین واکسن سرخک دریافت کنند؟

چه افرادی باید در پایانه‌های مرزی اربعین واکسن سرخک دریافت کنند؟

چه افرادی باید در پایانه‌های مرزی اربعین واکسن سرخک دریافت کنند؟

دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بالای ۶۵ سال که دچار نقص ایمنی هستند، باید در پایانه‌های مرزی اربعین واکسن سرخک دریافت کنند.

در تمام پایانه‌های مرزی گروه‌ها و نیرو‌های بهداشتی و درمانی حضور دارند تا زائران را در زمان رفت‌و‌برگشت مورد پایش قرار دهند و خدمات بهداشتی را عرضه کنند.

واکسیناسیون سرخک و سرخجه در پایانه‌های مرزی برای افرادی که بالای ۶۵ سال دارند یا دچار نقص ایمنی هستند الزامی است.

وی با اشاره به فعالیت پشه آئدس در کشور عراق ضمن ابراز نگرانی درباره مبتلاشدن زائران ایرانی افزود: با توجه به این‌که پشه آئدس در این کشور گزارش شده امکان انتقال بیماری وجود دارد و در صورتی‌که فعالیت جوّی تغییر کند امکان رشد و تکثیر  پشه است.

اکنون با توجه به گرمایی که پایدار است، امکان رشد تخم‌ها وجود ندارد؛ چون این تخم‌ها در صورت بارندگی و رطوبت باز می‌شوند و در کشور هم در یک هفته اخیر پیشرفتی از این بیماری گزارش نشده است.

در سه پایانه مرزی خسروی، شلمچه و مهران بیمارستان‌های مجهز برای خدمت درمانی به مردم دایر شده است. برای جلوگیری از گرمازدگی مردم با امکانات سرمایشی خوب بیمارستان‌های مجهز احداث شده است و مشغول خدمت‌رسانی هستند. هر کدام از این بیمارستان‌ها قریب به ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت دارند و می‌توان از حوادث ناگهانی جلوگیری کرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر