جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاچه گیاهانی سطوح اسید اوریک را به‌طور طبیعی کاهش می‌دهند؟

چه گیاهانی سطوح اسید اوریک را به‌طور طبیعی کاهش می‌دهند؟

چه گیاهانی سطوح اسید اوریک را به‌طور طبیعی کاهش می‌دهند؟

سطوح بالای اسید اوریک می‌تواند منجر به نقرس شود؛ نوعی آرتریت که مشخصه آن حملات ناگهانی و شدید درد، قرمزی و التهاب در مفاصل است. در حالی‌که اغلب برای مدیریت این بیماری دارو تجویز می‌شود، ترکیب برخی گیاهان دارویی در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش سطح اسید اوریک به‌طور طبیعی کمک کند.

موثرترین گیاهان برای کاهش اسید اوریک و کاهش علائم نقرس 👇👇

*زردچوبه

زردچوبه یک گیاه ضدالتهابی قوی است که می‌تواند به کاهش سطح اسید اوریک کمک کند. کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه تولید اسید اوریک را مهار کرده و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد. افزودن زردچوبه به رژیم غذایی به سادگیِ پاشیدن آن روی غذا یا نوشیدن چای زردچوبه است.

*زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از گیاهانی است که به‌دلیل خواص ضدالتهابی آن مشهور است. این گیاه حاوی گینجرول است که نشان داده است التهاب و سطح اسید اوریک را کاهش می‌دهد. می‌توانید زنجبیل را با افزودن آن به چای، اسموتی و غذاهای مختلف در رژیم غذایی خود بگنجانید. ریشه زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل هر دو کارکردی موثر دارند.

*قاصدک

قاصدک چیزی بیش از یک علف هرز معمولی است. این یک گیاه اثربخش با خواص ادرارآور است که می‌تواند به کلیه‌ها کمک کرده و اسید اوریک اضافی را از بین ببرد. چای قاصدک یک روش محبوب برای مصرف این گیاه است. نوشیدن روزانه یک فنجان چای قاصدک می‌تواند به حفظ سطح اسید اوریک سالم کمک کند.

*پنجه شیطان

پنجه شیطان، گیاه بومی آفریقای جنوبی که به‌طور سنتی به‌دلیل خواص ضد درد و ضد التهابی آن استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که پنجه شیطان می‌تواند به کاهش سطح اسید اوریک و کاهش علائم نقرس کمک کند. معمولاً به شکل کپسول یا تنتور در دسترس است و به‌راحتی می‌توان آن را در برنامه‌های روزمره خود گنجاند.

*تخم کرفس

تخم کرفس یک سم‌زدای قوی است که به حذف اسید اوریک از بدن کمک می‌کند. حاوی لوتئولین، ترکیبی است که آنزیم زانتین اکسیداز را که مسئول تولید اسید اوریک است مهار می‌کند. عصاره تخم کرفس را می‌توان به‌عنوان مکمل یا در آشپزی استفاده کرد تا از فواید آن بهره مند شد.

*گزنه

قرن‌ها است که از گزنه برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله نقرس استفاده می‌شود. سرشار از ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش سطح اسید اوریک و کاهش درد کمک کند. چای گزنه یک راه عالی برای مصرف این گیاه است. نوشیدن روزانه دو تا سه فنجان چای گزنه می‌تواند مفید باشد.

*خار مریم

خار مریم به‌دلیل خواص حمایت‌کننده از کبد معروف است و می‌تواند به‌طور غیرمستقیم به مدیریت سطح اسید اوریک کمک کند. کبد سالم برای پردازش و از بین‌بردن اسید اوریک ضروری است. سیلیمارین، ماده فعال موجود در خار مریم، سلامت و عملکرد کبد را ارتقا می‌دهد. خار مریم به شکل کپسول، قرص، و چای موجود است.

*هیبیسکوس

هیبیسکوس گیاهی استوایی است که به‌خاطر گل‌های زیبا و طعم ترشِ آن معروف است. نشان داده شده است که به‌دلیل خاصیت ادرارآوری، سطح اسید اوریک را کاهش می‌‍دهد. چای هیبیسکوس یک روش دلپذیر برای گنجاندن این گیاه در رژیم غذایی است. نوشیدن منظم چای هیبیسکوس می‌تواند به کاهش طبیعی اسید اوریک کمک کند.

*چای سبز

چای سبز به‌دلیل فواید متعددی که برای سلامتی دارد، از جمله توانایی آن در کاهش سطح اسید اوریک، مشهور است. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به‌ویژه کاتچین است که به کاهش التهاب و حمایت از عملکرد کلیه کمک می‌کند. نوشیدن روزانه یک تا دو فنجان چای سبز می‌تواند به حفظ سطح اسید اوریک سالم کمک کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر