جمعه 30 شهریور 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاچگونه تا صد سالگی عمر کنیم؟ ویروس‌های داخل دستگاه گوارش می‌توانند کلید...

چگونه تا صد سالگی عمر کنیم؟ ویروس‌های داخل دستگاه گوارش می‌توانند کلید آن باشند

چگونه تا صد سالگی عمر کنیم؟ ویروس‌های داخل دستگاه گوارش می‌توانند کلید آن باشند

میانگین طول عمر انسان هرگز طولانی‌تر از یکصد سال نبوده است، عمدتا به‌دلیل پیشرفت‌های مهم در سلامت عمومی و بهداشت در بیش از یک قرن گذشته. به‌عنوان مثال متوسط طول عمر افراد در آمریکا ۷۷ سال است. با این‌حال، برخی افراد تا صد سالگی نیز عمر می‌کنند. تحقیقات جدید یک تیم در مرکز تحقیقات پروتئین بنیاد نووُ نوردیسک در دانشگاه کپنهاگ به این سؤال که چرا برخی افراد بسیار طولانی‌تر از دیگران عمر می‌کنند پاسخ می‌دهد. آن‌ها کشف کرده‌اند که باکتری‌های روده ممکن است نقش مهمی در این موضوع داشته باشند.

در طول این پروژه دانشمندان ۱۷۶ فرد سالم بالای یکصد سال ژاپنی را مورد بررسی قرار دادند. این آنالیز منجر به این کشف شد که ترکیب باکتری‌های روده و ویروس‌های باکتریایی در این افراد در مقایسه با بقیه جمعیت کاملا منحصر به فرد است.

یواخیم یوهانس، فوق دکترا و نویسنده اصلی این مطالعه در یک بیانیه دانشگاهی می‌گوید:

ما همیشه مشتاقیم تا دریابیم چرا برخی مردم عمر بسیار طولانی دارند. تحقیقات قبلی نشان داده که باکتری‌های روده شهروندان پیر ژاپنی مولکول‌های جدیدی تولید می‌کنند که آن‌ها را در برابر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا مقاوم می‌کند، و اگر مجرای گوارش آن‌ها در برابر عفونت بهتر محافظت شود پس احتمالا این یکی از چیزهایی است که باعث می‌شود آن‌ها بیشتر از دیگران عمر کنند. روده‌های ما حاوی میلیاردها ویروس است که درون باکتری‌ها زندگی و از آن‌ها تغذیه می‌کنند؛ آن‌ها نه تنها از سلول‌های بدن انسان محافظت نمی‌کنند بلکه سلول‌های باکتریایی را آلوده می‌کنند.

محققان در یکصد ساله‌ها تنوع بیولوژیکی زیادی در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی یافتند. تنوع میکروبی بالا معمولا نشانه میکروبیوم سالم روده است. انتظار می‌رود افراد دارای میکروبیوم سالم روده در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری بهتر محافظت شوند.

علاوه‌بر این، اگر نویسندگان مطالعه بتوانند با موفقیت ارتباط بین ویروس ها و باکتری‌های دیده شده در صد ساله‌های ژاپنی را درک کنند، ممکن است بتوانند تعادل بهینه ویروس‌ها و باکتری‌ها را تعیین کنند. به‌طور خاص، این اکتشافات جدید در باکتری‌های روده ممکن است به علم و پزشکی مدرن کمک کند تا نحوه بهینه‌سازی باکتری‌های موجود در بدن انسان را برای محافظت در برابر بیماری بهتر درک کند.

این مطالعه در نشریه Nature Microbiology منتشر شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر