جمعه 27 مهر 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش تدریجی دید، اولین علامت بسیاری از بیماری‌های چشمی

کاهش تدریجی دید، اولین علامت بسیاری از بیماری‌های چشمی

کاهش تدریجی دید، اولین علامت بسیاری از بیماری‌های چشمی

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این‌که استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بینایی شود، توصیه کرد برای جلوگیری از این مشکلات، هر ۲۰ دقیقه یکبار به مدت ۲۰ ثانیه به یک نقطه دور نگاه کنید.

دکتر نجمه کرباسی با تاکید بر این‌که کاهش تدریجی دید، اولین علامت بسیاری از بیماری‌های چشمی است، افزود: افراد اغلب تا زمانی که تاری دیدشان به شدت افزایش یابد، به چشم‌پزشک مراجعه نمی‌کنند.

این جراح چشم در خصوص جراحی‌های لیزیک و لازک نیز تصریح کرد: این جراحی‌ها برای افرادی که دچار نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم هستند، مناسب است.

بعد از ثابت شدن شماره چشم و در سنین جوانی از نظر علمی عمل لیزیک و لازک چشم قابل‌انجام است و بر اساس انجام عکسبرداری‌ها و معاینات تخصصی چشم پزشکی، تصمیم نهایی برای انتخاب روش عمل جراحی چشم از سوی پزشک اتخاذ می‌شود.

دکتر کرباسی با ابراز نگرانی از تأخیر در مراجعه بیماران به چشم پزشک، گفت: بسیاری از مردم استان کردستان به دلیل عدم آگاهی یا ترس از عمل جراحی، تا مراحل پیشرفته بیماری چشم خود را درمان نمی‌کنند در حالی‌که تشخیص زودهنگام و درمان به موقع می‌تواند از بروز عوارض جدی چشمی در افراد جلوگیری کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر