یکشنبه 18 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی با مصرف غذاهای گیاهی...

کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی با مصرف غذاهای گیاهی به‌جای گوشت فرآوری‌شده

کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی با مصرف غذاهای گیاهی به‌جای گوشت فرآوری‌شده

یک مطالعه جدید منتشر شده در نشریه BMC Medicine نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت‌های فرآوری‌شده مانند ژامبون، سوسیس، کنسرو گوشت گاو، و گوشت خشکِ گاو با غذاهای گیاهی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

در این تحقیق توصیه شده است که برای سلامت بهتر قلب‌و‌عروق و کاهش مرگ‌و‌میر ناشی از سایر عوامل، به‌جای گوشت فرآوری‌شده از لوبیا، آجیل، غلات کامل، روغن‌های گیاهی، انواع میوه و سبزیجات استفاده شود.

محققان آلمانی پس از آنالیز ۳۷ مطالعه‌ دریافتند زمانی که یک فرد در روز ۵۰ گرم گوشت فرآوری‌‌شده را جایگزین ۲۸ تا ۵۰ گرم آجیل می‌کند، منجر به کاهش ۲۷ درصدی بروز بیماری‌ قلبی، جایگزینی گوشت با همین مقدار حبوبات باعث کاهش ۲۳ درصدی بیماری قلبی می‌شود. جایگزینی ۵۰ گرم گوشت فرآوری‌شده با ۱۰ تا ۲۸ گرم آجیل در روز نیز خطر ابتلا به دیابت را تا ۲۲ درصد کاهش می‌دهد.

گوشت فرآوری‌شده حاوی اسیدهای چرب اشباع‌شده، سطوح بالای سدیم، نیترات، و نیتریت‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت است در حالی‌که غذاهای گیاهی حاوی فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، و مواد گیاه‌شیمیایی مرتبط با کاهش التهاب هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر