دوشنبه 26 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش خطر مرگ قلبی‌عروقی در برخی مبتلایان به نارسایی قلبی با داروی...

کاهش خطر مرگ قلبی‌عروقی در برخی مبتلایان به نارسایی قلبی با داروی finerenone

کاهش خطر مرگ قلبی‌عروقی در برخی مبتلایان به نارسایی قلبی با داروی finerenone

طبق یک مطالعه جدید، دارویی که که در حال حاضر برای بیماری مزمن کلیوی در مبتلایان به دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود خطر بدتر شدن نارسایی قلبی و مرگ قلبی‌عروقی را در برخی افراد مبتلا به نارسایی قلبی کاهش می‌دهد.

نتایج این تحقیق که در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده است نشان می‌دهد که داروی فینِرنون (finerenone) ساخت شرکت بایر می‌تواند یک درمان موثر در افراد مبتلا به نارسایی قلبی‌ای باشد که کسر جهشی [درصد خونی که با هر ضربان قلب به خارج از قلب پمپاژ می‌شود] در آن‌ها به‌طوری خفیف کاهش یافته یا حفظ شده است.

نارسایی قلبی با کسر جهشی کاهش‌یافته یا حفظ شده می‌تواند با داروهایی به‌نام «هم‌انتقال‌دهنده شماره ۲ سدیم گلوکز» یا مهارکننده‌های SGLT۲ کنترل شود که به کاهش قند خون کمک می‌کنند. اما این مطالعه جدید نشان می‌دهد که فینِرنون به‌طور بالقوه می‌تواند به دومین محور اصلی درمان در این بیماران تبدیل شود.

سازمان غذا‌و‌داروی آمریکا (FDA) در سال ۲۰۲۱ داروی فینِرنون را که با نام‌های تجاری کِرِندیا (Kerendia) و فیرالتا (Firialta) فروخته می‌شود برای کاهش خطر عوارض جدی در برخی بزرگسالان مبتلا به بیماری مزمن کلیوی که به دیابت نوع ۲ نیز مبتلا هستند، تایید کرد.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر