جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش علائم اسکیزوفرنی بدون افزایش وزن با داروی آزمایشی KarXT

کاهش علائم اسکیزوفرنی بدون افزایش وزن با داروی آزمایشی KarXT

کاهش علائم اسکیزوفرنی بدون افزایش وزن با داروی آزمایشی KarXT

بریستول مایرز اسکوئیب (BMS) اعلام کرد که داده‌های حاصل از مطالعات فاز نهایی داروی آزمایشی اسکیزوفرنی این شرکت نشان داد که این دارو بدون عارضه جانبیِ افزایش وزن مرتبط با سایر داروهای ضد روان‌پریشی به کاهش علائم این اختلال کمک کرد.

این شرکت داروسازی با خرید ۱۴ میلیارد دلاری شرکت کارونا تراپیوتیکس ( Karuna Therapeutics) در سال گذشته به داروی KarXT دست یافت. داده‌های بلندمدت این دارو یافته‌هایی را تقویت کرده که در مطالعات کوتاه‌مدت قبلی دیده شده است.

طی یک پیگیری یک ساله، این دارو ۳۰ درصد یا بیشتر به مهار علائمی مانند هذیان، و کاهش اختلال گفتاری کمک کرد، همان‌طور که در مقیاس اندازه‌گیری یک بیماری در بیش از ۷۵ درصد از بیماران دیده می‌شود.

داده‌ها نشان می‌دهد که KarXT در هفته ۵۲ به‌طور متوسط منجر به کاهش وزن ۲.۵۶ کیلوگرمی بیماران شد. اکثر شرکت‌کنندگان یعنی ۶۵.۱ درصد، شاهد کاهش وزن‌شان در طول دوره این کارآزمایی بودند و ۱۷.۶ درصد از آن‌ها نیز ۷ درصد یا بیش از ۷ درصد کاهش وزن داشتند.

شایع‌ترین عوارض جانبی این دارو حالت تهوع و استفراغ بود که اکثر بیماران خفیف و گذرا داشتند.

انتظار می‌رود فروش KarXT تا اواخر دهه ۲۰۲۰ و در دهه آینده افزایش یابد، یعنی در زمانی که دو داروی برتر بریستول مایرز، داروی سرطان خون Revlimid و رقیق‌کننده خون Eliquis با رقابت ژنریک مواجه می‌شوند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر