دوشنبه 26 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش مصرف فولات با پیری سالم‌تر در مدل‌های حیوانی مرتبط است

کاهش مصرف فولات با پیری سالم‌تر در مدل‌های حیوانی مرتبط است

کاهش مصرف فولات با پیری سالم‌تر در مدل‌های حیوانی مرتبط است

فولات یک ویتامین ضروری برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون، رشد و عملکرد سلول‌های سالم است. در حالی‌که اطلاعات زیادی در مورد خطرات کمبود این ویتامین به‌خصوص در دوران بارداری وجود دارد، آیا سطوح بالای مصرف فولات می‌تواند بر طول عمر تأثیر بگذارد؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نیاز به فولات به سن افراد بستگی دارد و  نیاز به این ویتامینِ حیاتی با افزایش سن تغییر می‌کند.

سبزیجات پهن‌برگ، لوبیا، نخود، آجیل، و میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، موز، خربزه و توت فرنگی، همراه با بسیاری از غذاهای غنی شده مانند غلات و پاستا منابع طبیعی فولات هستند. برای زنانی که قصد باردار شدن دارند، متخصصان فرم مصنوعی فولات، معروف به اسید فولیک را پیشنهاد می‌کنند که جزء ضروری ویتامین‌های دوران بارداری برای جلوگیری از نقایص مادرزادی است.

مطالعه منتشر شده در نشریه Life Science Alliance با بررسی نقش فولات بر اساس سن افراد معلوم کرد که مصرف کمتر فولات می‌تواند از متابولیسم سالم‌تر در مدل‌های حیوانی پیر حمایت کند. محدود کردن فولات فرآیندهای مربوط به رشد و ساخت سلول‌های جدید را کاهش می‌دهد و در عین حال انعطاف‌پذیری متابولیک مرتبط با پیری سالم‌تر در افراد مسن را افزایش می‌دهد.

با این‌حال، این مطالعه نیاز به فولات را در کودکان، نوجوانان و زنان باردار به‌دلیل نقش آن در فرآیندهای رشد تصدیق می‌کند.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر