سه‌شنبه 27 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاگروه پزشکان آمریکا سیاست جدیدی در مورد ارزیابی وزن سالم اتخاذ می‌کنند

گروه پزشکان آمریکا سیاست جدیدی در مورد ارزیابی وزن سالم اتخاذ می‌کنند

گروه پزشکان آمریکا سیاست جدیدی در مورد ارزیابی وزن سالم اتخاذ می‌کنند

انجمن پزشکی آمریکا (AMA) اعلام کرد که به پزشکان توصیه می‌کند برای تعیین وزن مناسب بیمار، توجه کمتری به شاخص توده بدنی (BMI) کنند، زیرا این معیار، خطر بیماری را در بین گروه‌های نژادی و قومی پیش‌بینی نمی‌کند. BMI که نسبت وزن به قد است مدت‌هاست که برای تعریف وزنِ‌کم، وزن طبیعی، اضافه‌وزن، چاقی مفرط، و چاقی بیمارگونه استفاده می‌شود ولی شواهد فراوانی نشان می‌دهند که پیش‌بینی‌کننده نادرستی درباره خطرات سلامتی افراد است.

در نشست سالانه AMA، اعضای این انجمن به اتخاذ سیاست جدیدی رأی دادند، مبنی بر این‌که BMI باید فقط یک عامل در تعیین وزن مناسب بیمار باشد. اقدامات دیگری مانند ترکیب بدن، چربی شکم، دُور کمر، و عوامل ژنتیکی نیز حائز اهمیت هستند.

به گفته AMA: تأکید بیش از حد بر لاغری به اندازه چاقی برای سلامت جسمی و روانی مضر است. از پزشکان درخواست می‌شود تا به بیماران کمک کنند از وسواس‌های رژیم غذایی اجتناب کرده و روش‌های سنجیده و اختصاصی را برای رسیدن به بهترین وزن مناسب در پیش بگیرند.

مشکلات وزن مدت‌هاست که به تصمیم‌های اشتباه در سبک زندگی، مانند خوردن بیش از حد به‌دلیل نداشتن اراده نسبت داده می‌شود.

دیدگاه‌ها در مورد وزن مناسب، و علی‌الخصوص در مورد علل چاقی همراه با رویکردهای جدید مدیریت وزن شروع به تغییر کرده است؛ از جمله با داروهای کاهش وزن مؤثر و جدید مانند وِگوی ( Wegovy) ساخت شرکت نووُ نوردیسک.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر