شنبه 31 شهریور 1403
28.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهایک داروی آنتی‌بیوتیکی جدید می‌تواند تحولی بزرگ در درمان آکنه ایجاد کند

یک داروی آنتی‌بیوتیکی جدید می‌تواند تحولی بزرگ در درمان آکنه ایجاد کند

یک داروی آنتی‌بیوتیکی جدید می‌تواند تحولی بزرگ در درمان آکنه ایجاد کند

برای همه افرادی که از درمان آکنه ناامید شده‌اند، در این‌جا یک خبر خوب وجود دارد. طبق آخرین مطالعه که در نشریه Nanoscale منتشر شده است، انتقال نانوذرات ناراسین، یک ترکیب آنتی‌بیوتیکی می‌تواند به‌طوری مؤثر علیه یک باکتری مقاوم به دارو که باعث آکنه ولگاریس می‌شود، عمل کند.

آکنه ولگاریس، یک اختلال التهابی مزمن است که باعث ایجاد برآمدگی و ضایعات پوستی در صورت، بازوها، بالاتنه و پشت، و اغلب در دوران نوجوانی توسط باکتری Cutibacterium acnes می‌شود.

برخی عوامل مانند استرس، آلودگی هوا، داروها و استفاده از محصولات مراقبت از پوست چرب می‌توانند جوش‌ها را بدتر کنند. این بیماری حدود ۸۰ درصد از افراد بین ۱۱ تا ۳۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

درمان آکنه معمولاً شامل استفاده از داروهای موضعی آکنه است که حاوی رتینوئیدها، اسید سالیسیلیک و آنتی‌بیوتیک‌ها هستند. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب به مهار رشد باکتری‌ها کمک می‌کند، اما بسیاری از آن‌ها با سازگاری باکتری‌ها بی‌اثر می‌شوند.

هدف پژوهش حاضر، کشف اثر ضد باکتری ناراسین (NAR)، یک یونوفور پلی‌اتر، در برابر باکتری‌های آکنه مقاوم به دارو بود.

داروی پیشنهادی شامل استفاده از ناراسین است زیرا هنوز مقاومت دارویی ایجاد نکرده است. ناراسین یک ترکیب ضد باکتری است که برای درمان عفونت در دام و طیور استفاده می‌شود.

محققان استرالیایی دریافتند که تحویل نانوذرات این ترکیب می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی درمان را تقویت کند، زیرا می‌تواند به عمق پوست جایی که باکتری‌ها رشد می‌کنند، نفوذ کند. ژل‌درمانی ساخته شده توسط آن‌ها به‌مدت چهار هفته در دمای اتاق ثابت ماند.

تیم پژوهشی وقتی این ترکیب را تحت شرایط آزمایشگاهی آزمایش کرد درمان را در برابر کوتی باکتریوم آکنه مؤثر یافت. پژوهشگران قصد دارند آن را روی انسان آزمایش کنند.

فاطیما عبید، نویسنده این مطالعه گفت: آکنه تقریباً ۹.۴ درصد از جمعیت جهان، عمدتاً نوجوانان را به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث ناراحتی، خجالت، اضطراب، اعتماد به نفس پایین و انزوای اجتماعی در بین مبتلایان می‌شود.

اگرچه داروهای خوراکی زیادی برای آکنه تجویز می‌شوند، اما طیف وسیعی از عوارض جانبی مضر دارند و بسیاری از آن‌ها محلول در آب نیستند، به همین دلیل اکثر بیماران و پزشکان درمان‌های موضعی را ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر