یکشنبه 1 مهر 1403
25.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۲۰ اکتبر؛ روز جهانی پوکی استخوان

۲۰ اکتبر؛ روز جهانی پوکی استخوان

۲۰ اکتبر؛ روز جهانی پوکی استخوان

پوکی استخوان یک وضعیت پزشکی است که در آن استخوان‌ها بسیار ضعیف و شکننده می‌شوند و معمولاً تا زمانی‌که شکستگی اتفاق بیافتد هیچ علامتی ندارد. در پوکی استخوان، استخوان به قدری شکننده می‌شود که ممکن است با افتادن، ضربه، یا حرکت ناگهانی جزئی شکستگی ایجاد شود.

احتمال پوکی استخوان با افزایش سن بیشتر می‌شود و یکی از شایع‌ترین علل شکستگی در افراد مسن است. به‌دلیل ماهیت بدون علامت این اختلال استخوانی، مراقبت از سلامت استخوان برای جلوگیری از عوارض مربوط به شکستگی استخوان ضروری است.

تخمین زده می‌شود که در سراسر جهان از هر ۳ زن ۱ نفر و از هر ۵ مرد ۱ فرد ۵۰ ساله از شکستگی ناشی از پوکی استخوان رنج می‌برند که آن را به یکی از علل اصلی درد کشنده و ناتوانیِ طولانی مدت در افراد مسن تبدیل می‌کند.

شیوع پوکی استخوان در زنان مسن بیشتر مشاهده شده است، آن‌ها ۵ تا ۷ سال بعد از یائسگی، ۲۰ درصد تراکم استخوان خود را از دست می‌دهند.

برای جلوگیری از هرگونه عارضه آتی در سلامت استخوان، روز جهانی پوکی استخوان (WOD) با کمک سازمان‌ها و افراد مرتبط در سراسر جهان، آگاهی ایجاد کرده و افراد را تشویق می‌کند تا تشخیص زودهنگام و بررسی تراکم استخوان را انجام دهند و بر اساس آن عمل کنند. اجرای یک سبک زندگی خاص و رعایت عادات غذایی سالم می‌تواند به تضمین سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان در طولانی‌مدت کمک کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر