دوشنبه 26 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۴۷۴ نمونه ادویه هندی در آزمایشات ایمنی رد شدند 

۴۷۴ نمونه ادویه هندی در آزمایشات ایمنی رد شدند 

۴۷۴ نمونه ادویه هندی در آزمایشات ایمنی رد شدند 

بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از آزمایشات مقامات هندی، بعد از اقداماتی که چند کشور در مورد خطرات آلودگی دو برند معروف ادویه انجام دادند نزدیک به ۱۲ درصد از نمونه‌ ادویه‌های آزمایش‌شده (۴۷۴ نمونه از ۴۰۵۴ نمونه آزمایش‌شده) فاقد استانداردهای کیفیت و ایمنی بودند.

پس از این‌که هنگ گنگ فروش برخی از ادویه‌های مخلوط برندهای MDH و اورست را در ماه آوریل به‌دلیل سطوح بالای یک آفت‌کش به حالت تعلیق درآورد، سازمان ایمنی و استانداردهای بازرسی غذایی هند هم، ادویه‌های مخلوط را مورد آزمایش قرار داد.

 سپس بریتانیا کنترل‌ها بر واردات همه ادویه‌ها از هند را تشدید کرد و نیوزیلند، آمریکا و استرالیا نیز گفتند که در حال بررسی مسائل مربوط به این برندها هستند.

شرکت‌های برند اورست و MDH گفته‌اند که محصولات آن‌ها برای مصرف بی‌خطر هستند. ادویه‌های آن‌ها یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در هند است – بزرگ‌ترین صادرکننده، تولیدکننده، و مصرف‌کننده ادویه که در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی به فروش می‌رسند.

طبق نشریه Zion Market Research ارزش بازار داخلی ادویه‌جات هند در سال ۲۰۲۲ به ۱۰.۴۴ میلیارد دلار رسید. صادرات ادویه‌جات هم در سال مالی منتهی به مارس رکورد ۴.۴۶ میلیارد دلاری را ثبت کرد.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر