شنبه 31 شهریور 1403
21 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامت10 سالم‌ترین منبع پروتئین در رژیم غذایی

10 سالم‌ترین منبع پروتئین در رژیم غذایی

۱۰ سالم‌ترین منبع پروتئین در رژیم غذایی

تحقیقات گسترده نشان می‌دهند که مواد غذایی حاوی پروتئین برای حفظ یک سیستم ایمنی سالم ضروری است و می‌تواند به حفظ وزن و ترکیب بدن کمک کند.

مقدار مجاز توصیه‌شدۀ پروتئین در رژیم غذایی ۰.۸ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (۰.۳۷ گرم در هر پوند) است. این حداقل میزان برای رفع کمبود پروتئین در بدن در نظر گرفته شده است. بسیاری از محققان بر این باورند که مقدار بهینۀ پروتئین نزدیک به ۱.۴-۱.۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

افرادی که ورزش می‌کنند برای ساخت و ترمیم عضلات پس از ورزش به پروتئین بیشتری نیاز دارند. طبق تحقیقات، افراد مسن نیز‌ به پروتئین بیشتری نسبت به میزان توصیه‌شده نیاز دارند زیرا افزایش سن، توانایی بدن را برای پردازش پروتئین کاهش می‌دهد و این می‌تواند روند تحلیل عضلات را که با افزایش سن رخ می‌دهد، تشدید کند.

یک راه ساده‌تر برای عملی‌کردن این توصیه‌ها، تمرکز بر دریافت ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین در هر سه وعده غذایی اصلی است. این روش ترجیحی برای مصرف پروتئین می‌تواند به بدن در جذب و هضم اسیدهای آمینه ضروری پروتئین غذاها کمک کند.

سالم‌ترین منابع پروتئین:

*تخم‌مرغ

*ماهی و غذاهای دریایی

*ماست یونانی

*شیر گاو

*سینه مرغ

*سینه بوقلمون

*پنیر سفید

*غذاهای حاوی سویا (سویای سبز یا اِدامامِه، توفو، شیر سویا)

*لوبیا

*عدس

با این‌حال، غذاهای غنی از پروتئین از نظر کیفیت تغذیه‌ای متفاوت هستند. بسیاری از غذاهای پروتئینی حیوانی مانند تکه‌های چرب گوشت قرمز، و گوشت‌های فرآوری‌شده در اغذیه‌فروشی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر