چهارشنبه 2 آبان 1403
9.8 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامت3 راهکار برای کاهش وزن در سال 2024

3 راهکار برای کاهش وزن در سال 2024

۳ راهکار برای کاهش وزن در سال ۲۰۲۴

به‌نظر می رسد که سال نو بهترین زمان برای تصمیم‌گیری در مورد کاهش وزن ۱۰ پوندی یا در نهایت شروع ورزش بیشتر باشد. بسیاری از مردم رژیم‌های غذایی مد روز و روتین‌های کاملاً جدیدی را شروع می‌کنند که حتی تا ماه فوریه نیز به آن پایبند نیستند! استفاده از سال جدید برای شروع ایجاد عادات سالم‌تر، یک چیز است، اما انجام این کار به‌صورت پایدار، چیز دیگری است.

✔️راهکارهای کاهش وزن

*تمرکز بر روی غذاهای کم‌کالری را متوقف کنید

غذاهای کم‌کالری با غذاهای سالم و مغذی یکسان نیستند. متأسفانه، از آن‌جایی که ایجاد کمبود کالری منجر به کاهش وزن می‌شود، فرهنگ رژیم غذایی، غذاهای کم‌کالری را با سلامتی بهتر مرتبط می‌داند.

در حالی‌که برخی از مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات مختلف می‌توانند کم‌کالری باشند و هم‌چنین مواد مغذی کافی را فراهم کنند، اما هر غذای کم کالری همین کار را نمی‌کند. بسته‌های میان‌وعده ۱۰۰ کالری، لیوان‌های بستنی ۳۰۰ کالری و نوشیدنی‌هایی مانند کوکای رژیمی (زیرو) همگی می‌توانند باعث کاهش وزن شوند زیرا کالری کمی دارند. با این‌حال، آن‌ها ارزش غذایی کمی ارائه می‌دهند.

غذاهای پرکالری مانند آووکادو، آجیل و دانه‌ها منابع عالی فیبر و انواع ریزمغذی‌ها هستند. اگر این هدف شما باشد، آن‌ها هم‌چنان می‌توانند برای کاهش وزن مفید باشند.

*بیشتر بخوابید

خواب زمان بهبودیِ بدن شماست و برای حفظ سطح انرژی ثابت در طول روز و حمایت از سیستم ایمنی سالم مهم است. خواب خوب به حمایت از تلاش‌هایی که هنگام بیداری انجام می‌دهید، به‌خصوص در مورد کاهش وزن کمک می‌کند.

*فیبر بیشتری بخورید

 نزدیک به ۹۵ درصد از آمریکایی‌ها فیبر کافی نمی‌خورند. در این‌جا چند آمار به اختصار آورده شده است:

تا سال ۲۰۵۰، پیش‌بینی می‌شود که تعداد افراد مبتلا به دیابت بیش از دو برابر افزایش یابد. حدود ۸۶ میلیون بزرگسال آمریکایی (افراد ۲۰ سال به بالا) دارای کلسترول بالا هستند. در سال‌های اخیر، روند صعودی نگران‌کننده‌ای در میزان سرطان روده بزرگ در افراد زیر ۵۰ سال وجود داشته است. در سال ۲۰۲۱، دستورالعمل‌های کارگروه خدمات پیشگیرانه در آمریکا (USPSTF)  توصیه غربالگری سرطان روده بزرگ در سن ۵۰ سالگی را به سن ۴۵ سالگی کاهش داد.

شاید از خود بپرسید که این همه چه ربطی به مصرف فیبر دارد. فیبر به سیری شما کمک می‌کند و قند خون را بهتر مدیریت می‌کند  (خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد). اکثر مردم اگر ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر توصیه‌شده روزانه مصرف کنند، متوجه می‌شوند که اهداف سلامتی آن‌ها بسیار قابل‌دستیابی است. میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل برخی از بهترین منابع فیبر هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر