جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامتیک قرص ارتعاشی گرسنگی را مهار، و درمان چاقی مقرون به‌صرفه‌ای ایجاد...

یک قرص ارتعاشی گرسنگی را مهار، و درمان چاقی مقرون به‌صرفه‌ای ایجاد می‌کند

یک قرص ارتعاشی گرسنگی را مهار، و درمان چاقی مقرون به‌صرفه‌ای ایجاد می‌کند

بر اساس یک مطالعه جدید توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، یک قرص ارتعاشی می‌تواند روشی مقرون به‌صرفه برای مبارزه با چاقی باشد. این دستگاه نوآورانه سیگنال‌هایی را به مغز منتقل، و احساس سیری را القا می‌کند و میل کاربر را به خوردن کاهش می‌دهد.

در آزمایشات روی حیوانات، مصرف این قرص، ۲۰ دقیقه قبل از تغذیه منجر به کاهش قابل‌توجه مصرف غذا تا حدود ۴۰ درصد شد. این قرص با درگیر کردن مکانیسم‌های طبیعی بدن عمل کرده و یک جایگزین بالقوه برای جراحی‌های تهاجمی، ورزش‌های یا رژیم‌های غذایی برای مدیریت وزن ارائه می‌کند. برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند یا اشتهای خود را کنترل کنند، می‌توان آن را قبل از هر وعده غذایی مصرف کرد.

این کپسول که از نظر اندازه با یک مولتی‌ویتامین قابل مقایسه است، با تحریک مغز برای تولید انسولین و هورمون‌های خاص که به هضم غذا کمک می‌کند، احساس سیری را تقویت کرده و میل به غذا خوردن را کاهش می‌دهد. هم‌زمان، سطح گرلین، هورمونی که باعث افزایش گرسنگی می شود نیز کاهش می یابد.

هنگامی که این قرص که با انرژی باتری کوچک اکسید نقره کار می‌کند به معده می‌رسد، لایه بیرونی ژلاتینی آن حل می‌شود. این عمل مدار الکترونیکی را کامل، و موتور ویبره را فعال می‌کند.

تیم تحقیقاتی برای ارزیابی اثربخشی این قرص، آن را به حیوانات داده و سطوح هورمونی و اشتهای آن‌ها را کنترل کرد. یافته‌های دانشمندان نشان داد که الگوهای ترشح هورمون در حیوانات پس از مصرف این قرص شبیه الگوهای ترشح هورمون پس از خوردن غذا بود، حتی زمانی که آن‌ها غذا نخورده بودند.

این مطالعه در نشریه Science Advances منتشر شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر