جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهزینه ۲۰۰ میلیونی کاشت حلزون شنوایی رایگان شد

هزینه ۲۰۰ میلیونی کاشت حلزون شنوایی رایگان شد

هزینه ۲۰۰ میلیونی کاشت حلزون شنوایی رایگان شد

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام صفر شدن صف انتظار کاشت حلزون شنوایی و ریشه‌کنی کم‌شنوایی عمیق کودکان نیازمند کاشت حلزون شنوایی، از کاشت رایگان حدود ۲۰۰۰ حلزون شنوایی در کودکان ناشنوا برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت:

با توجه به این‌که هزینه‌های عمل کاشت بسیار بالا و حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود، خانواده‌های زیادی توان پرداخت هزینه عمل کاشت حلزون را نداشتند  و سال‌ها در انتظار نوبت عمل می‌ماندند و از دست‌دادن سن طلایی کاشت یعنی صفر تا ۴ سالگی باعث می‌شد کودک ناشنوا در مهارت‌های ارتباطی دیگر نیز دچار مشکل شود.

با دستور وزیر بهداشت طرح ملی تعالی کاشت حلزون شنوایی جهت تسریع و تسهیل در امر حل مشکلات بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی آغاز و قرار شد که اعمال کاشت حلزون به‌صورت رایگان انجام شده و صف انتظار به صفر رسانده شود.

از آن‌جا که غربالگری توسط زیر مجموعه‌های سازمان بهزیستی انجام می‌شود ممکن بود که خانواده‌ها به هر دلیلی توصیه پیگیری ناشنوایی کودک‌شان را جدی نگیرند و عملا کودک‌شان این فرصت را از دست بدهد؛ به همین دلیل  و برای این موضوع فرآیندی در معاونت درمان بوجود آمد تا کودک ناشنوای شناسایی شده در بدو تولد با ثبت در سامانه مخصوص، ضمانت‌های اجرایی لازم برای سیر مسیر مشخص را طی کند و از خدمت کاشت حلزون شنوایی محروم نماند.

ایران از کشورهای پیشرو در کاشت پروتز حلزون شنوایی با سابقه ۲۸ ساله است و از نظر جایگاه علمی در این حوزه شناخته شده‌ایم، از نظر تامین پروتز گوش هم در حال حاضر در کشور مشکلی وجود ندارد.

برای آن‌که خدمت کاشت حلزون از منابع پایدار برخوردار شود، درمان و توانبخشی کاشت حلزون در لیست بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته و از حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج برخوردار شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر