چهارشنبه 2 آبان 1403
9.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتوزیع آنتی‌بیوتیک هنوز کافی نیست

توزیع آنتی‌بیوتیک هنوز کافی نیست

توزیع آنتی‌بیوتیک هنوز کافی نیست

 نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به وضعیت توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور گفت:

اکنون هر روز توزیع آنتی‌بیوتیک در استان‌ها وجود دارد، اما به اندازه نیاز داروخانه‌ها نیست و کماکان اگر به داروخانه‌ها مراجعه شود متاسفانه در مقاطعی آنتی‌بیوتیک ندارند.

دکتر سید علی فاطمی افزود: در حال حاضر کمبود آنتی‌بیوتیک را عمدتا از طریق تولید داخلی دارند جبران می‌کنند. آنتی‌بیوتیک‌های توزیعی خیلی سریع تمام می‌شود و داروخانه‌ها مابقی روز را به مشکل برخورد می‌کنند.

آنتی‌بیوتیک‌ها وارداتی هم سهم زیادی ندارند. علی‌رغم این‌که گفته می‌شود که ۵۰ تن آنتی‌بیوتیک وارد شده، اما وقتی لیست این هفت هشت قلم آنتی‌بیوتیک را که از هند وارد شده می‌بینید از هر کدام ۶۰ هزار الی ۱۰۰ هزار شیشه شربت یا سوسپانسیون بیشتر نیست.

مهم‌تر از همه آن‌چه که می‌تواند مشکل ما را حل کند تولید آنتی‌بیوتیک‌های ایرانی است که از اواخر مهرماه و حدود سه هفته است که قیمت جدید به کارخانه‌های آنتی‌بیوتیک‌سازی داده شده و دارند به‌صورت فشرده آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند.

اما از آن‌جایی که ذخایر داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش صفر شده، ‌تا این تولیدات به تدریج بخواهد وارد بازار شده و توزیع شود و جبران کسری‌هایی را که از مرداد ماه وجود داشته کند مقداری طول می‌کشد. بنابراین باید مقداری صبور باشیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر