شرکت مِرک به دنبال فرصت در نسلهای بعدی داروهای قلبی-سوختوسازی
شرکت مِرک اعلام کرد که بر روی فرصتهایی در نسل دوم و سوم داروهای قلبی-سوختوسازی (که شامل داروهای کاهش وزن نیز میشود) تمرکز کرده است.
رابرت دیویس مدیر عامل شرکت مِرک در جریان کنفرانس جهانی گولدمن سَکس گفت که “ما بیشتر در فکر ساخت داروهای خوراکی کوچک مولکول هستیم تا داروهای تزریقی.”
مِرک فکر میکند که ترکیب داروهای کاهش وزن با داروهایی که اثرات مفیدی برای دیابت، بیماریهای قلبیعروقی و بیماریهای دیگر دارند شانس آنها را برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیشتر میکند.
تخمین زده میشود که بازار داروهای کاهش وزن تا اوایل دهه ۲۰۳۰ سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار فروش داشته باشد. این بازار هماکنون در دست داروی وِگووی ساخت شرکت نووُ نوردیسک و زِپباوند ساخت شرکت ایلای لیلی است.
انتهای پیام