چهارشنبه 4 مهر 1403
28.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاواکسن پنوموکوک Capvaxive شرکت مِرک مورد تایید قرار گرفت

واکسن پنوموکوک Capvaxive شرکت مِرک مورد تایید قرار گرفت

واکسن پنوموکوک Capvaxive شرکت مِرک مورد تایید قرار گرفت

مِرک اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکسن نسل بعدی این شرکت را برای محافظت از بزرگسالان ۱۸ سال به بالا علیه بیماری پنوموکوکی در افراد ۱۸ سال به بالا تایید کرده است.

این بیماری می‌تواند منجر به عفونت در چند قسمت از بدن از جمله ریه‌ها شود، جایی که این عفونت‌ها می‌توانند باعث پنومونی شوند.

واکسن مِرک با نام تجاری کَپ‌وَکسیو (Capvaxive) به تولید یک پاسخ ایمنی در برابر همه ۲۱ سروتیپ یا گونه‌های مختلف این باکتری در جمعیت‌های مختلف بزرگسالِ تحت مطالعه کمک کرد.

به گفته مِرک: قیمت عمده‌فروشی واکسن کَپ‌وَکسیو برای هر دُز ۲۸۷  دلار است اما در صورت یک توصیه معمول از مشاوران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، اکثر افراد احتمالا بدون هیچ هزینه‌ای به این واکسن دسترسی خواهند داشت.

بیماری پنوموکوکی از طریق تماس مستقیم با ترشحات تنفسی مانند بزاق یا مخاط گسترش می‌یابد. کودکان ۵ سال به پایین و بزرگسالان ۶۵ سال به بالا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

مِرک در حال حاضر دو واکسن پنوموکوک تایید شده دارد: واکسن وَکسنووِنس (Vaxneuvance) برای افراد شش هفته به بالا، و واکسن پنوموواکس (Pneumovax ۲۳) برای افراد ۵۰ سال به بالا و هم‌چنین افراد ۲ سال به بالایی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر